دستگاه هایی وجود دارند که موم عسل طبیعی را به صورت مصنوعی تولید می کنند و شرکت های مختلف در صادرات این محصول به کشور های دیگر نقش به سزایی دارند.
امروزه در دنیا در تمامی زمینه ها در مقابل روش های طبیعی تولید محصولات، یک روش مصنوعی نیز ابداع شده است که در اغلب موارد باعث راحتی کار تولید کننده ها می شوند و در عین حال ضرر هایی نیز به دنبال دارند.
یکی از مشاغلی که دستگاه های صنعتی وارد چرخه ی کار آن شدند، تولید انواع عسل و محصولات حاصل از زنبور های عسل می باشد. یکی از این دستگاه های ساخت بشر، دستگاه تولید موم عسل و یا دستگاه آج موم زنبور عسل می باشد که در کارگاه های فرآوری عسل و محصولات دیگر مانند موم به کار می رود. این دستگاه موم طبیعی و صاف شده ی عسل را به شکل ورقه هایی دارای اشکال شش ضلعی در می آورد. علت این کار این است که به دلیل سخت بودن فرآیند تولید موم برای زنبور، کندوداران با تولید موم های ورقه ای شکل با اندازه های استاندارد توسط دستگاه موم آج کن، موم تولید شده را در فریم های چوبی در اختیار زنبور های عسل قرار می دهند. در نتیجه با این کار سرعت تولید عسل توسط زنبور های کارگر بالا می رود و باعث یکنواختی حجره های تولید شده توسط زنبور می شود.
کارخانه هایی وجود دارند که دستگاه تولید موم را ساخته و در بازار ایران توزیع می کنند. همچنین این دستگاه تولید موم به کشور های دیگر نیز صادر می شود.