آیا می دانید که عسل رس کرده در بازار چه قیمتی را داشته است؟ امروزه شرایط ویژه ای برای صادرات انواع عسل رس کرده با قیمت مناسبی به وجود آمده است.
عسل طبیعی بهترین و مقوی ترین فرآورده زنبورعسل بوده که امروزه خوشبختانه در کشور ما تولیدکنندگانی معتبر از آن توانسته اند تلاشی جدی در زمینه ارتقای سلامت انسان ها صورت دهند تا تمامی افراد از خواص و ویژگی های ناب عسل طبیعی، بهره درمانی و تغذیه ای ببرند.
اما شاید مسئله ی جدی که تبدیل به یک نگرانی پیرامون مصرف کنندگان عسل شده است، شکرک زدن و رس بستن عسل بوده که متأسفانه اغلب این افراد تصور می کنند که این امر نشان از تقلبی بودن عسل می باشد.

عسل رس کرده

رس بستن عسل طبیعی

در واقع باید گفت که شکرک زدن و رس بستن، مخصوص عسل طبیعی و اصل بوده و این عامل به سبب وجود مواد قندی طبیعی در ترکیبات عسل بوده که بیش از 80 درصد ترکیبات این ماده ارزشمند غذایی و دارویی را دار بوده و خاصیتی به نام تبلور نام داشته است.
جالب است بدانید که امروزه در برخی از کشورهای اروپایی افراد زیادی خواهان عسل رس بسته بوده اند و به گفته آنان، این نوع عسل ها دارای طعم بهتری بوده و خوشمزه تر هستند و البته در آن کشورها این نوع عسل از قیمت بیشتری هم برخوردار بوده است.
اما اگر شما هم احیانا با رس بستن عسل موافق نبوده و خواهان از بین بردن آن بودید، می توانید با قرار دادن ظرف عسل در آب با دمای معمولی، شاهد برطرف شدن شکرک موجود در عسل طبیعی گردید.
شایان ذکر بوده که برخی از تولیدکنندگان نامعتبر عسل، به سبب جلوگیری از شکرک زدن عسل، آن را در معرض حرارت بالایی قرار می دهند که این امر ممکن است منجر به تولید مواد سمی خطرناک گردد که مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی گردد.
در حال حاضر در فروشگاه های معتبر فروش انواع عسل طبیعی و اصل، انواع عسل رس بسته نیز موجود بوده و شما می توانید آن را با قیمت مناسب تری حتی به صورت اینترنتی هم تهیه نمایید.
لازم به ذکر است که امروزه با گسترش تولید انواع عسل طبیعی در کشور، شاهد صادرات انواع عسل های گیاهی و دارویی و همچنین عسل رس بسته به دیگر بازارهای داخلی هستیم که شرایط ویژه ای را دارا بوده است.
برای آگاهی از شرایط صادرات انواع عسل رس بسته، می توانید با کارشناسان و مشاورین در این حوزه، ارتباط داشته باشید.