آیا می دانید که امروزه انواع عسل طبیعی مخصوص بیماران دیابتی توسط مراکز تولید معتبر عسل ایرانی در کشور، تولید شده و صادرات با شرایط ویژه به بازارهای خرید و فروش عسل در سراسر کشور داشته است؟
همه شما می دانید که از جمله ترکیبات مهم تشکیل دهنده عسل طبیعی که شیرین ترین و مقوی ترین ماده ی غذایی و دارویی نام داشته، انواع مواد قندی ساده مونوساکاریدی چون گلوکز، فروکتوز و ساکارز بوده که چیزی نزدیک به 85 درصد ترکیبات آن را تشکیل داده اند.
گفتنی است که وجود این مواد قندی در ترکیبات عسل، منجر به نگرانی برخی از مصرف کنندگان آن، به خصوص افراد دارای دیابت بوده که عمدتا سبب شده تا این افراد از خرید عسل و مصرف آن، منصرف شده باشند و عسل را از برنامه غذایی خود حذف کنند.
اما آیا می دانید که این مواد قندی موجود در عسل طبیعی، اگر در خالص ترین و اصل ترین نوع خود وجود داشته باشد، نمی تواند اثراتی منفی برای افراد گوناگون حتی بیماران دیابتی داشته باشد؟ آیا عسل مخصوص دیابتی ها در بازار وجود دارد؟

انواع عسل

عسل مناسب برای دیابتی ها

همانطور که متوجه مواد قندی موجود در یک عسل طبیعی شدید، باید بدانید که مواد قندی چون گلوکز و فروکتوز از جمله مواد قندی ساده و البته ارزشمند موجود در عسل طبیعی بوده اند که در شهد شیرین و پرخاصیت گل های گیاهان مفید دارویی وجود داشته اند.
گفتنی است که همین گلوکز موجود در ترکیبات عسل طبیعی، خواص بسیاری را در تقویت حافظه، مغز و سیستم اعصاب انسان ها داشته است و به هیچ وجه نمی تواند عوارضی داشته باشد.
تنها مسئله ی مهم پیرامون مصرف عسل برای دیابتی ها، وجود درصد ساکارز موجود در عسل طبیعی بوده که گاها درصد بالای ساکارز در عسل، می تواند سبب عوارضی جدی در افراد دیابتی گردد و به همین سبب گاها دیده شده که بسیاری از پزشکان به طور کامل، مصرف عسل را برای بیماران دیابتی ممنوع دانسته اند.
اما خب خوشبختانه باید گفت که امروزه تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی در سراسر کشور، توانسته اند انواع عسل با درصد ساکارز کمتر از حتی یک درصد را تولید کنند که مخصوص بیماران دیابتی بوده و امروزه صادراتی گسترده به بازارهای فروش داشته اند.
از جمله انواع گونه های مفید عسل طبیعی برای بیماران دیابتی، عسل آویشن و عسل جعفری بوده است. برای آگاهی از شرایط ویژه صادرات انواع عسل دیابتی، می توانید با مشاورین در این راستا، ارتباط داشته باشید.