چه نکاتی را باید هنگام خرید عسل طبیعی بدانیم؟ آیا می دانید که امروزه عسل کردستان، از جمله درجه یک ترین عسل ایرانی شهرت داشته که شرایط خوب صادرات به بازار را نیز دارا می باشد؟
به جرئت می توان گفت که با توجه به بالا رفتن سطح آگاهی درصد بالایی از افراد جامعه پیرامون خواص عسل طبیعی، روز به روز شاهد افزایش تعداد مصرف کنندگان جدی عسل بوده ایم که خب به نوعی می توان انتظار جامعه ای سالم تر را داشت، البته اگر عسل خریداری شده، کاملا مرغوب و خالص باشد.
اما خب در بازارهای امروزی خرید و فروش عسل، همواره مصرف کنندگان عسل از دغدغه ای جدی پیرامون تهیه عسل اصل برخوردار بوده اند و می دانند که در این بازارها، عسل های تقلبی و مصنوعی هم توسط افرادی سودجو عرضه شده که خب اصلا خواص مفیدی را دارا نبوده اند.
باید گفت که اگر چه امکان تشخیص عسل اصل از تقلبی توسط مصرف کنندگان عادی وجود نداشته، اما خب راهکارهایی وجود داشته که آگاهی از آنها، می تواند شما را عدم خریدن عسل تقلبی نیز کمک شایانی نماید، اما تشخیص درست در زمینه اصل بودن عسل، در آزمایشگاه های تست عسل بوده است.
حال آیا می دانید که هنگام خرید عسل، چه نکاتی را باید بدانید تا عرضه کنندگان نامعتبر نتوانند عسل تقلبی را به جای عسل اصل به شما بفروشند؟

عسل کردستان

نکات مهم در خرید عسل

همانطور که متوجه شدید، تنها این آزمایشگاه های کنترل کیفی عسل بوده که می توانند تشخیص 100 درصدی و مطمئنی را در اینکه عسل اصل هست یا خیر، بدهند، اما دانستن مواردی در هنگام خرید عسل، می تواند کمک کننده باشد:

  • باید بدانید که مواردی چون رنگ عسل، به هیچ وجه نمی تواند نشان از مرغوبیت عسل تولید شده باشد و این عامل در بسیاری از شرایط گوناگون محیطی، قابل تغییر بوده است، اما خب گفته اند که عسل تیره تر، مواد آلی بیشتری را دارا می باشد.
  • اغلب افراد به اشتباه تصور می کنند که شکرک زدن عسل، نشان از نامرغوب بودن عسل می باشد و باید این موضوع را بدانید که تنها عسل طبیعی پس از تولید و تحت شرایطی دمایی به واسطه خاصیت تبلور مواد قندی موجود در آن، شکرک می زند که به هیچ عنوان نمی تواند نامرغوب بودن عسل را نتیجه دهد و با قرار دادن ظرف عسل در آب جوش، می تواند برطرف گردد.
  • به طور کلی به یاد داشته باشید که همواره یک عسل خالص، رایحه ی خوش گل های گیاهان را به همراه دارد و حتما باید از مراکز معتبر و مجوزدار خریداری گردد.

امروزه با توجه به استعداد خوب اکثر مناطق کشور، باید شرایط ویژه ای در زمینه رونق زنبورداری وجود داشته باشد و در حال حاضر، استان کردستان را هم می توانیم از جمله پایگاه های مهم در زمینه تولید و صادرات انواع عسل طبیعی و کوهستان در کشور، نام دهیم.
خوشبختانه با توجه به ضرورت وجود عسلی مرغوب در بازارهای کشور، تولیدکنندگان معتبر عسل کردستان توانسته اند شرایط ویژه ی صادرات انواع عسل ایرانی را به تمامی بازارهای کشور برقرار نموده باشند و حتی صادراتی را به دیگر بازارهای خارجی چون کشور عراق نیز داشته اند.
در حال حاضر شما می توانید با در ارتباط بودن با نمایندگان و کارشناسان مراکز تولیدی عسل در استان کردستان، از شرایط ویژه ی صادرات بهترین عسل ایرانی به بازار، آگاهی پیدا کنید.