عسل لرستان جایگاه نخست را در مرغوبیت عسل موجود در کشور داشته که امروزه توسط شرکت های معتبر، به صورت انواع بسته بندی ها، آماده صادرات با شرایط ویژه می باشد.
اگر بخواهیم یکی از پایگاه های مهم در تولید عسل طبیعی را در کشورمان نام ببریم، بدون شک نام عسل لرستان از میان دیگر عسل های تولیدی در کشور، نامی مشهورتر بوده و آمارها نشان از مرغوبیت بالای عسل تولید شده در این استان بوده است.
بله به جرئت می توان ادعا کرد که در میان دیگر تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی در کشور مانند اردبیل، همدان، خوزستان و کردستان، استان لرستان به دنبال دارا بودن مراتعی بکر و استعدادی بی نظیر در اکثر مناطق خود، امروزه جایگاه نخست را در زمینه مرغوبیت عسل تولیدی داشته و توانسته با گسترش صادرات به بازارهای سراسر کشور نیز، برخوردار باشد.
شایان ذکر که در استان لرستان، بیش از 1800 نفر زنبورداری بهره برداری از انواع کندوهای مدرن را صورت داده و سالیانه چیزی بالغ بر 1500 تن عسل را برداشت کرده و روانه بازارهای فروش نموه اند.
امروزه مصرف یک عسل خالص و کاملا مرغوب، مورد توصیه تمامی مشاورین تغذیه و گوارش بوده که خب تهیه و مصرف انواع عسل ناب لرستان، می تواند پیشنهاد تمامی مشاورین فروش مراکز معتبر عسل ایرانی باشد.
گفتنی است که مصرف عسل خالص، می تواند خواصی چون، تقویت اعصاب و درمان مشکلات عصبی، تقویت بینایی، بهبود کم خونی، درمان مشکلات قلبی و کلیوی، درمان تنگی نفس و افزایش شیردهی مادران را به همراه داشته باشد که یادتان باشد تمامی این خواص، در گرو خالص و اصل بودن عسل می باشد.
در حال حاضر تولیدکنندگان معتبر عسل لرستان، بیکار ننشسته و توانسته اند با مجهز نمودن مراکز تولیدی خود به آزمایشگاه های کنترل کیفی مواد غذایی، انواع عسل اصل و شناسنامه دار را به بازار عرضه داشته و گامی ارزنده در تضمین سلامت افراد جامعه، برداشته باشند.
اما آیا می دانید که در استان لرستان، کدام یک از گونه های عسل طبیعی، برداشت شده و در چه بسته بندی هایی صادرات آنها صورت گرفته است؟

عسل لرستان

انواع عسل تولیدی لرستان

همانطور که متوجه مرغوبیت عسل تولیدی در استان لرستان شدید، باید بدانید که تنوع فراوان پوشش گیاهی در این استان، منجر شده تا بازارهای این استان گونه های مختلفی از عسل دارویی را به خود دیده باشند و از جمله مشهورترین گونه های عسل لرستان، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • عسل گون گز و کتیرا.
  • عسل آویشن.
  • عسل شتیزه کوهی.
  • عسل چهل گیاه.

در این میان عسل گون، یکی از مشهورترین و پرفروش ترین عسل های تولیدی بوده که از خواصی چون ضدکم خونی، ضدسنک کلیه و عفونت های ادراری و ورم پروستات را نام برد و این عسل می تواند با مصرف در صبحانه، انرژی زا و نشاط آور نیز باشد.
امروزه در شرکت های معتبر صادراتی عسل طبیعی، بسته بندی عسل در شرایطی کاملا استاندراد و عمدتا در ظروف شیشه ای و پلی اتیلنی صورت گرفته و می تواند در وزن های نیم کیلویی و یک کیلویی باشد.
در حال حاضر تمامی مشتریان و عرضه کنندگاه عسل در بازارهای سراسر کشور، می توانند با ارتباط داشتن با کارشناسان مراکز صادراتی عسل لرستان، از شرایط ویژه ی صادرات این محصول، آگاهی پیدا کنند.