مصرف عسل گشنیز خالص و طبیعی می تواند چه خواص دارویی و درمانی را به همراه داشته باشد؟ چه شرایط ویژه ای برای صادرات انواع عسل طبیعی به خصوص عسل گشنیز فراهم آمده است؟
شاید اگر شما هم به یک فروشگاه عرضه انواع محصولات زنبورعسل رفته باشید، انواع گونه های مختلفی از عسل طبیعی را دیده باشید و حتما این کنجکاوی پیرامون خواص و ویژگی های آن عسل تولید شده در شما وجود داشته است.
اما حتما باید بدانید که یک عسل طبیعی و اصل دارای ترکیباتی منحصربفرد مانند، مواد قندی مونوساکاریدی چون گلوکز، فروکتوز و ساکارز، انواع ویتامین ها مانند تیامین، اسید اسکوربیک، K ،C و ویتامین های گروه B، انواع مواد معدنی مانند کلسیم، آهن و کمی پروتئین می باشد که در حال حاضر یکی از مقوی ترین مواد غذایی شناخته شده در دنیا لقب گرفته است.
امروزه زنبورداران مستعدی در اکثر مناطق پراستعداد کشور از لحاظ وجود انواع پوشش گیاهی گیاهان دارویی، توانسته اند گونه های مختلفی از عسل طبیعی و گیاهی را تولید نمایند. بردن کلنی های زنبورعسل به مناطقی که از گیاهان مفید و پرشهدی برخوردار می باشند هم یکی دیگر از روش های تولید انواع عسل های طبیعی و موجود در بازار بوده است.
خوشبختانه نام عسل ایرانی در کشورهای همسایه مانند عراق، ترکیه و حتی امارات نیز مشهور بوده و امروزه شاهد صادرات انواع عسل ایرانی اصل به بازارهای این کشورها هستیم.
یکی از انواع عسل های ناب تولیدی در کشور، با نام عسل گشنیز، خواص دارویی منحصربفردی داشته و امروزه شرایط صادرات ویژه ای را برای بازارهای داخلی و حتی خارجی داشته است.

عسل گشنیز

معرفی عسل گشنیز طبیعی

گفتنی است که گیاه گشنیز از جمله گیاهان بومی مناطق جنوب غرب آسیا بوده و در کشور ایران در شهرستان نهاوند استان همدان، رویشی مناسب از این گیاه دیده شده است.
جالب است بدانید که از گیاه گشنیز در طب سنتی بهره های بسیاری شده و امروزه نیز از گیاه خشک شده گشنیز و یا تخم گشنیز برای درمان بسیاری از بیماری ها از قبیل کاهش فشار خون و دفع سنگ کلیه بهره برده اند.
همانطور که می دانید، امروزه عسلی به نام عسل گشنیز در بازاهای خرید و فروش عسل وجود داشته که می تواند خواص درمانی خود گیاه گشنیز را در درصد بالاتری دارا باشد و از آن دسته می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • مصرف عسل گشنیز به درمان آلرژی و حساسیت در افراد کمک شایانی می نماید و برطرف کننده سرفه های تحریک آمیز بوده است.
  • عسل گشنیز موثر در درمان دردهای عضلانی می باشد.
  • ضدسرع و تشنج بوده و به هضم آسان غذا، کمک شایانی را نموده است.

شایان ذکر است که در حال حاضر تولیدکنندگان معتبر انواع عسل اصل و شناسنامه دار در کشور، توانسته اند با شرایطی ویژه از نظر قیمت و کیفیت بسته بندی انواع عسل، زمینه یک صادرات خوب را از انواع عسل طبیعی به خصوص عسل گشنیز فراهم نمایند تا به نوعی در ارتقای سلامت افراد جامعه، کمک شایانی نموده باشند.