آیا می دانید که امروزه شرایط مناسبی برای صادرات انواع عسل طبیعی و اصل ایرانی به تمامی بازارهای داخلی و کشورهای اروپایی و عربی وجود داشته است؟
در حال حاضر این ادعا را می توان پذیرفت که کشور ایران، یکی از مناطق بسیار مهم در تولید انواع عسل طبیعی و اصل در میان کشورهای جهان بوده که همواره شاهد میزان قابل توجهی صادرات به کشورهای خارجی به خصوص کشورهای عربی و اروپایی بوده ایم.
عسل طبیعی، تحت شرایط بسیار مناسب اقلیمی و وجود انواع پوشش گیاهی غنی از گیاهان مفید دارویی، می تواند در بالاترین کیفیت و مرغوبیت خود قرار داشته باشد و امروزه توانسته با قرار گرفتن در برنامه غذایی انسان ها در جوامع گوناگون، خواص منحصربفرد درمانی و تغذیه ای خود را آشکار سازد.
شایان ذکر است که امروزه در کشور ما استان هایی چون اردبیل، لرستان، خوزستان، کردستان، همدان، مازندران و اصفهان، توانسته اند از تولیدکنندگانی معتبر در سطح کشور باشند و آمارها نشان دهنده این امر بوده که استان اردبیل با تولید میزان 4500 تن عسل طبیعی در سال و استان لرستان با تولید 1500 تن انواع عسل مرغوب، توانسته اند از برترین تولیدکنندگان عسل در کشور نام بگیرند.

انواع عسل

انواع عسل ایرانی کدام است؟

اگر کمی در سایت های اینترنتی به دنبال انواع عسل تولید شده در کشور و خواص آن بوده باشید، حتما باید با این عسل های طبیعی و مناطق تولیدی آنها آشنا باشید.
امروزه انواع عسل مرکبات یا بهار نارنج در باغات شمال و جنوب کشور، عسل گون و آویشن در بیشتر مناطق معتدل کشور مانند خوزستان و یا لرستان، عسل یونجه، عسل گشنیز، عسل جعفری، عسل کنار، عسل زرشک، عسل بابونه و دیگر انواع عسل های طبیعی، از جمله انواع عسل های ایرانی نام داشته اند.
عمدتا انواع این عسل های طبیعی دارای خواص عمومی یک عسل بوده اند اما می توان به عنوان نمونه عسل گون را یکی از انواع عسل های مفید برای بیماران کم خونی، عسل آویشن را مناسب برای دیابتی ها و عسل کنار یا عسل سدر را مفید برای گرم مزاجان دانست.
امروزه شرایط ویژه صادرات انواع عسل طبیعی و اصل، در بسته بندی های گوناگون و بهداشتی، توسط تولیدکنندگان معتبر در کشور، به کشورهایی چون ترکیه، دبی، امارات و عراق صادرات گردیده و به جرئت می توان گفت که تجارت عسل، تجارتی پرسود و بسیار ارزشمند در دنیای امروزی لقب گرفته است.
شما می توانید برای آگاهی از شرایط صادرات انواع عسل طبیعی، با کارشناسان و مشاورین در این زمینه، مشورت هایی را صورت دهید.