آیا می دانید که با توجه به ترکیبات سرشار از انواع ویتامین های موجوددر یک عسل طبیعی، عسل می تواند حتی مخلوط با مواد دیگر، برای درمان عفونت چشم، موثر باشد؟
در زمان های گذشته که عسل با نام انگبین میان انسان ها شهرت داشت، خواص ضدآلودگی و ضدباکتریایی عسل طبیعی منجر شده بوده تا افراد از این ماده ارزشمند در درمان زخم ها، عفونت ها و حتی پانسمان نمودن زخم ها نیز بهره ببرند و خواص شگفت انگیز درمانی عسل را مشاهده نموده اند.
امروزه هم با توجه به وجود انواع عادت های ناپسند غذایی و عوارضی که مصرف برخی از داروهای شیمیایی داشته، مصرف روزانه عسل طبیعی می تواند خواص مهم تغذیه ای و درمانی را برای افراد جامعه داشته باشد و همواره جایگزین نمودن آن با مواد قندی و شکردار، توانسته سلامت را به خانواده ها برگرداند.
حال آیا می دانید که عسل، ماده ای سرشار از ویتامین A بوده و مصرف آن می تواند اثرات مثبتی را در درمان بیماری ها و عفونت های چشمی داشته باشد و حتی منجر به تقویت بینایی گردد؟

عسل درمان

عسل و بیماری های چشمی

بله امروزه آزمایشات گوناگون نشان داده که مصرف هر نوع ماده ی غذایی سرشار از ویتامین A، می تواند در درمان بیماری های چشمی و تقویت بینایی و سوی چشم ها، مفید  باشد، و چه ماده ای شناخته شده تر از عسل طبیعی که در این امر، بسیار زیاد تأثیرگذار بوده است.
باید بدانید که همواره کمبود ویتامین A در بدن افراد، سبب مبتلا شدن به کاهش قدرت دید، شب کوری و حتی خشکی قرنیه چشم و کوری کامل چشم نیز شده است و همواره توصیه مشاورین و متخصصین، مصرف مواد غذایی دارای ویتامین A، مانند عسل طبیعی بوده است.
خاصیت ضدالتهاب، ضدعفونی کنندگی و ضدباکتری عسل طبیعی منجر گردیده تا این ماده در درمان عفونت های چشمی مفید باشد و گفتنی است که مخلوط عسل با مواد دیگر نیز می تواند اثرگذاری مفیدی را در درمان بیماری های چشمی داشته باشد:

  1. مخلوط عسل با شیره انجیر و چکاندن آن در چشم، برای رفع لکه موجود در سفیدی چشم موثر بوده است.
  2. مالیدن مخلوط عسل با آب زیره به زیر پلک چشم، می تواند در از میان بردن خارش چشم موثر باشد.
  3. چکاندن عسل و آب پیاز به داخل چشم و یا مالیدن آن به پلک، می تواند در قطع آبریزش چشم و شفافیت قرنیه چشم مفید واقع گردد.
  4. مصرف آب رازیانه و عسل برای کودکان و بزرگسالان و یا چکاندن آن در چشم، می تواند در تقویت سوی چشم و رفع خارش چشم، مفید باشد.

هر چه از خواص درمانی مصرف عسل طبیعی بگوییم، باز هم کم بوده و همواره به تمامی مصرف کنندگان عسل توصیه شده تا بهترین عسل طبیعی را از مراکز خرید معتبر در کشور، خریداری کنید تا نگرانی پیرامون کیفیت و قیمت عسل نداشته باشید.