عسل دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی بوده و یک آنتی بیوتیک قوی و بی ضرر محسوب می شود؛ که با مصرف مداوم این ماده ی غذایی، سرعت پیشرفت عفونت های بدن کنترل و درمان می شود. عسل صادراتی ایران، مرغوبترین عسل در نوع خود می باشد.
عسل، یک خوراکی شیرین و مفید، با ارزش غذایی بالا و دارویی کاملاً طبیعی برای درمان بسیاری از بیماریها می باشد؛ که به وفور در نواحی مختلف کشورمان توسط زنبورداران به عمل می آید. یکی از خواص درمانی این ماده ی شگفت انگیز، برطرف نمودن عفونت های داخلی و حتی پوستی می باشد.
عسل به علت داشتن خاصیت ضد میکروبی قادر است نقش یک آنتی بیوتیک قوی طبیعی و بی ضرر را بازی کرده و بیماریهای ویروسی و میکروبی بدن را درمان و عفونت های داخلی را از بین می برد.
استفاده از آنتی بیوتیک های مرسوم موجود در بازار، اثرات سوء بیشماری داشته و از همه مهمتر، در صورت استفاده ی مداوم، میکروب ها و ویروس ها در مقابل دارو ها مقاومت پیدا کرده و آنها را بی اثر می نماید و این در حالیست که عسل به صورت طبیعی قادر است با کمک این خاصیت بر انگل ها، میکروب ها و عفونت ها غلبه کند.
خاصیت آنتی بیوتیکی عسل باعث شده که این محصول، مشتریان فراوانی در کشورهای مختلف پیدا کرده و فعالیت در زمینه ی صادرات آن را بسیار سودمند کرده است.