عسلی که از شهد گلهای اسطوخودوس بدست می آید، دارای طعم و بوی بسیار دلنشین و خواص منحصر به فردی می باشد. از این عسل برای پیشگیری از سرطان و پیشرفت آن استفاده می شود و در صادرات نیز جایگاه خاصی دارد.
امروزه صادرات انواع عسل طبیعی در کشور ما، با برنامه ریزی ها و بازاریابی های مطلوبی که توسط تولیدکنندگان معتبر صورت گرفته، از گسترش خیلی خوبی برخوردار بوده و همواره شاهد تولید و صادرات انواع گونه های عسل طبیعی می باشیم.
به جرئت می توان ادعا کرد که اگر تولیدکنندگان معتبر عسل، بتوانند صادراتی مناسب را به تمامی بازارهای خرید و فروش عسل در کشور صورت دهند و پاسخگوی نیاز بازار به عسل خالص و کاملا طبیعی باشند، در مقابل، مصرف کنندگان عسل هم با اطمینان بیشتر و بدون هیچ دغدغه ای از کیفیت و حتی قیمت عسل، اقدام به خرید این ماده ارزشمند غذایی و دارویی می نمایند.
خوشبختانه در کشور ما، تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی در استان هایی چون، لرستان، خوزستان، کردستان، همدان و اردبیل، توانسته اند عسل اصل و شناسنامه دار را تولید و روانه بازارهای فروش نمایند. گفتنی است که از این استان ها، صادراتی هم به کشورهایی چون عراق، ترکیه، امارات و به تازگی، روسیه هم صورت گرفته است.
اما آیا می دانید که عسل اسطوخودوس، یکی از گونه های عسل طبیعی بوده که امروزه شرایط صادرات خوبی داشته است؟ آیا از خواص آن چیزی می دانید؟

خواص عسل

گیاه اسطوخودوس

اسطوخودوس با نام علمی Lavender از خانواده نعنائیان و گیاهی است با گلبرگ های بنفش سمبلی شکل و برگهای باریک پوشیده از کرک که حتی می توان در باغچه ی خانه به صورت تزئینی آن را پرورش داد. گلهای این گیاه دارای طعم تلخ و بوی دلنشین هستند و به این علت از انها در ساختن عطر استفاده می شود.
گفتنی است که گیاه اسطوخودوس، دارای ترکیباتی چون، سینئول و لیانول بوده و در کشورهایی چون چین، ایران، کانادا و انگلیس، به صورت خودرو رویش داشته است. این گیاه به عنوان یکی از خوشبوترین گیاهان دارویی در دنیا شناخته شده که در طب سنتی، از فواید بسیار خوبی برخوردار می باشد.
اما آیا می دانید که امروزه در کشور ما، از شهد گل های اسطوخودوس، عسل خاصی با نام عسل اسطوخودوس برداشت نموده اند که از خواص مفید دارویی و درمانی برخوردار بوده است؟

خواص عسل

عسل اسطوخودوس

این نوع خاص عسل به علت تحریک بدن به جذب هرچه بیشتر آهن و کلسیم موجود در غذاها، در درمان و پیشگیری از بیماریها مانند کم خونی و پوکی استخوان بسیار موثر است. افراد دارای دندانهای ضعیف واستخوانهای لاغر وشکننده و همچنین خانمهای باردار می توانند با مصرف عسل اسطوخودوس این مشکل خود را حل نمایند. همچنین با خوردن روزانه یک قاشق از این عسل، حساسیتهای فصلی ناشی از کمبود کلسیم به کلی برطرف می شود.
شایان ذکر که مصرف خالص ترین و مرغوبترین عسل اسطوخودوس، می تواند در درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج و پیشگیری از سرطان، بسیار زیاد موثر باشد.
عسل اسطوخدوس تنها یکی از صدها نوع عسل شناخته شده در طبیعت است که هر کدام از آنها با دارا بودن ویژگیهای منحصر به فرد درمانی و غذایی، مشتریان فراوانی در داخل و خارج کشور دارند. پس بجاست تا در زمینه صادرات عسل فعالیت بسیار گسترده و مطمئن تری توسط فعالان در این زمینه صورت گیرد.
شما می توانید با در ارتباط بودن با، کارشناسان و مشاورین در حوزه صادرات عسل ایرانی، از شرایط صادرات بهترین عسل اسطوخودوس در کشور، آگاهی پیدا کنید.