تب فرآیند درمانی توسط زهر نیش زنبور عسل با توجه به تاثیرات عینی که توانسته از خود به جای بگذارد در طی سال های اخیر بسیار داغ بوده و مردم بیشتر به معجزه خواص این ماده نوش اعتقاد پیدا نموده اند.
عبارت، و آنگاه که نیش نوش می شود، دقیقا در مود خواص درمانی زهر نیش زنبور عسل صدق می کند، طوری که اخیرا تعداد مطب های طب سنتی و درمان با نیش زنبور عسل که با عناوین زنبور درمانی و نیش درمانی مطرح می باشد بسیار زیاد شده است.
جالب است که بدانید تنها زنبور عسل کارگر است که نیش دارد و بعد از انتقال آن نیز می میرد. زنبور عسل نر اصلا نیش ندارد و ملکه نیز به ندرت می شود که نیش بزند و در صورت نیش زدن هم نمی میرد.

نیش زنبور عسل چیست و چه خواصی دارد؟

نیش زنبور عسل که در انتهای بدن او قرار دارد و وسیله دفاعی وی محسوب می شود، دارای زهری است مایع، بدون رنگ و شفاف که جذب پوست می شود و در صورت عدم حساسیت، به شرطی که در جای مناسب، طبق علم اطبای طب سنتی که به آن چاکراه های بدن می گویند گذاشته شود و می تواند عصب های مربوط به عضو مورد درمان را تحریک نماید و شفا ببخشد.
جالب است بدانید که حلال نیش زنبور عسل آب است و مواد قلیایی می توانند تا حد زیادی اثرات آن را از بین ببرد. به این معنا که اگر زنبوری نیشتان زد می توانید سریعا با آب و صابون های قلیایی آن را بشویید تا اثرش خنثی گردد.