عسل تنها ماده ی غذایی است که بدون از بین بردن هیچگونه حیاتی ساخته می شود. بدلیل گرده برداری زنبور عسل از گیاهان مختلف، انواع گوناگونی دارد؛ که یکی از آنها عسل کنار می باشد. این عسل در خرید، فروش و صادرات عسل ایران، نقش مهمی ایفا می کند.
یکی از مهم ترین کاربرد عسل، در طب سنتی استفاده از عسل در کاهش مشکلات گوارشی است، عسل ماده ای سریع الهضم بوده و باعث می شود که مولکولهای قند به سهولت به انواع کوچکتر آن شکسته شوند. یکی از انواع عسل، عسل کنار، حاصل گرده برداری زنبور از درخت کنار یا سدر می باشد. این عسل بر زخمهای دستگاه گوارشی مانند زخم های روده و معده موثر است و اثر فوق العاده بر کار این اندام های داخلی داشته می تواند عملکرد آنها را بهتر نماید و اشتهای بیماران را تحریک می کند. این طلای طبیعی کمبود ویتامین c را در بدن جبران کرده از سرماخوردگی و آنفولانزا هم پیشگیری می کند. در افرادی که میزان کلسترول خون آنها بالاست مصرف منظم آن باعث کاهش کلسترول شده وغلظت خون را می کاهد.
بدلیل کاربرد این نوع عسل طبیعی در طب سنتی و پزشکی، صادرات این عسل از رونق فراوانی برخوردار می باشد. تولید کنندگان و زنبورداران محترم می توانند جهت فروش و صادرات محصولات خود با مشاورین شرکت صادراتی عسل، تماس حاصل کرده و راهنمایی لازم را دریافت کنند.