آیا رنگ عسل می تواند در تشخیص اصل و یا تقلبی بودن عسل هنگام خرید، یاری
دهنده باشد؟ امروزه خرید عمده و جزئی انواع عسل ناب تولیدی لرستان، قیمت
مناسب و تضمینی را به همراه داشته است.
عسل یکی از فرآورده های بسیار مفید و مقوی و البته غلیظ تولید گردیده از شهد شیرین گل های انواع گل ها بوده، که همواره به سبب دارا بودن خواص منحصربفرد درمانی و تغذیه ای، نقش فزاینده ای را در حفظ سلامت انسان ها دارا  می باشد.
اما همواره دغدغه ای که برای مصرف کنندگان عسل وجود داشته، تهیه عسلی اصل و کاملا طبیعی در میان بازارهای گوناگون تبلیغاتی و وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی بوده است.
آیا می دانید که تقریبا هیچ راه مطمئنی برای تشخیص عسلی اصل و تقلبی وجود نداشته و رنگ عسل هم نمی تواند در این امر دخالت داشته باشد؟
اگر شما هم برای تهیه عسل به فروشگاهی رفته باشید، حتما مواردی را پبرامون روش های تشخیص عسل اصل از تقلبی شنیده اید. حتما یکی از آن موارد رنگ عسل بوده که باید گفت، رنگ عسل می تواند در شرایط گوناگون محیطی و اقلیمی، متفاوت باشد و نمی توان رنگ عسل را در این امر مناسب دانست.
اما به طور کلی می توان گفت که آزمایشات نشان داده، انواع عسل هایی که رنگ تیره تری داشته، دارای مواد معدنی بیشتری بوده اند و به مراتب خواص بیشتری را نیز دارا می باشند.
لازم به ذکر است که تشخیص تقلبی بودن عسل تنها در آزمایشگاه های تخصصی مواد غذایی ممکن بوده و تنها تولیدکنندگان معتبر توانسته اند با تست مرغوبیت عسل در این آزمایشگاه ها، عسلی اصل و شناسنامه دار را تولید و به بازارهای فروش عرضه نمایند.
با توجه به اهمیت مصرف عسلی اصل و کاملا طبیعی، خوشبختانه استان لرستان، از معدود تولیدکنندگان معتبر عسل اصل و شناسنامه دار در کشور بوده که امروزه خرید انواع عسل تولیدی این استان با قیمت و کیفیتی تضمین شده امکان پذیر گردیده است.