آیا می دانید عسل باکیفیت و درجه یک را چگونه می توان شناخت؟ عسل لرستان چه
ویژگی های برجسته ای داشته و آیا خرید به صورت عمده با قیمتی ارزان امکان
پذیر است؟
شاید بدانید که یکی از مواد غذایی ارزشمند و انرژی زا که می تواند در برنامه غذایی افراد گوناگون قرار بگیرد، عسل می باشد که با داشتن کالری مناسب و ویتامین های متعددی چون تیامین و اسید اسکوربیک خواص بسیار زیادی را به عنوان یک غذای کامل و موثر در حفظ سلامتی انسان داشته است. اما دغدغه ای که اکثر افراد در تهیه عسل با آن مواجه هستند، خرید عسلی ناب و اصل می باشد و اینکه علاوه بر آن در قیمت مناسبی نیز تهیه گردد.
باید گفت روش های گوناگونی برای تشخیص عسلی مرغوب و تهیه آن وجود داشته که علاوه بر تهیه آن از مراکز فروش و نمایندگی های معتبر، می توان از حواس خود در تشخیص آن استفاده کرد، چرا که عسلی مرغوب و اصل است که همواره بوی مطبوع و خوش گیاه را دارا باشد و غلظت و رنگ عسل با توجه به اینکه در شرایط اقلیمی گوناگون، متفاوت است، ملاک مناسبی برای تشخیص عسلی اصل نخواهد بود.
امروزه استان لرستان یکی از مناطق و پایگاه های مستعد در زمینه تولید عسل طبیعی به شمار آمده و با دارا بودن مراتع و طبیعتی مناسب، توانسته است نام خود را در بین تولید کنندگان برتر در کشور ما قرار دهد و جایگاه خوبی نیز داشته باشد و طی آمار بالغ بر بیش از 1500 تن عسل تولید نماید.
مصرف عسل به میزان کافی برای تمامی افراد به صورت روزانه نیز توصیه شده و امروزه ورزشکاران نیز از این ماده غذایی در برنامه خود بهره مناسبی برده اند. لازم به ذکر است تهیه مرغوب ترین نوع عسل لرستان توسط عرضه کنندگان معتبر آن به صورت عمده و با قیمتی مناسب امکان پذیر گردیده و نگرانی پیرامون تهیه محصولی اصل وجود نخواهد داشت