انواع عسل طبیعی و ناب تولید شده در استان لرستان کدام بوده است؟ آیا می
دانید که خرید با کیفیت و قیمت مناسب عسل لرستان امکان پذیر گردیده است؟
عسل طبیعی، سرشار از انواع قندهای ساده و انرژی بخش مانند فروکتوز، گلوکز و ساکارز می باشد که بیش از 80 درصد ترکیبات عسل را شامل گردیده و امروزه یکی از مواد غذایی ارزشمند در سبد خرید خانواده های ایرانی بوده است.
گفتنی است که مصرف عسل طبیعی به سبب دارا بودن انواع مواد معدنی و ویتامینی، به طور روزانه و حتی به مقدار یک قاشق چایخوری، می تواند خواص منحصربفردی را در درمان ناراحتی ها و مشکلاتی چون گوارشی، قلبی و کلیوی و موثر در درمان کم خونی را دارا باشد.
حال شما مصرف کنندگانی که به دنبال عسلی اصل و کاملا طبیعی می باشید و می دانید که بازارهای فروش عسل، انواع عسل تقلبی را به خود دیده، آیا عسل طبیعی لرستان می شناسید و امتحان نموده اید؟
بله باید اشاره داشت که با توجه به معدود تولیدکنندگان معتبر عسل اصل و شناسنامه دار در کشور، استان لرستان توانسته با بهره گیری مناسب از استعداد خوب مراتع و کوهستان های خود، با تولید بیش از 1500 تن انواع عسل طبیعی، رتبه نخست را در مرغوبیت عسل تولیدی دارا باشد.
شایان ذکر است که در این استان با توجه به پوشش گیاهی غنی، انواع عسل های دارویی و گیاهی مانند عسل گون گز و گون کتیرا، عسل شتیزه کوهی، عسل گزانگبین، عسل آویشن و عسل چندگیاه تولید و از مراکز فروش و عرضه کنندگان معتبر این استان، قابل تهیه می باشد.
بدون شک هدف عمده و اصلی تولیدکنندگان عسل در لرستان، عرضه مرغوبترین نوع عسل با نازلترین قیمت ها بوده تا بتوانند نقش موثری در ارتقای سطح سلامت افراد ایفا نمایند.