با توجه به اهمیت مصرف فرآورده های کاملا طبیعی و گیاهی، امروزه انواع محصولات طبیعی زنبورعسل با قیمت ارزانی در مراکز خرید معتبر سراسر کشور، به عرضه رسیده اند.
در دنیای امروزی که خطرات ناشی از عوارض داروها و مواد غذایی شیمیایی، همواره گریبانگیر سلامت درصد بالایی از افراد جامعه بوده، گفتنی است که شناخت محصولات و فرآورده های طبیعی زنبورعسل، می تواند در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه نیز موثر بوده باشد.
اما خب متأسفانه هنوز هم تعداد زیادی از افراد، تنها عسل طبیعی را از جمله فرآورده های زنبورعسل دانسته اند و از دیگر فرآورده ها و خواص آنها، اطلاعات چندانی را نداشته و اصلا از این محصولات تابحال مصرف نکرده اند و همواره رو به داروهای عوارض دار شیمیایی آورده اند.
آیا نام هایی چون گرده گل، بره موم، ژل رویال و زهر زنبورعسل را شنیده اید و می دانید که امروزه در بیشتر فروشگاه های معتبر عرضه عسل طببعی، اینگونه از فرآورده ها هم به فروش رسیده و مصرف آنها خواص دارویی و درمانی بسیاری را برای انسان ها داشته اند؟

محصولات زنبورعسل

گرده گل و ژل رویال

گرده گل و ژل رویال از جمله فرآورده های طبیعی زنبورعسل بوده اند که در کندو عسل هم از نقش بسیار فزاینده ای برخوردار بوده و گفتنی است که ژل رویال برای تغذیه چند روز اول لاروها و گرده گل برای تغذیه تا پایان عمر این نوزادان زنبور در کندو عسل مورد اهمیت بوده اند.
گرده گل که از روی پرچم گل های گیاهان دارویی توسط زنبورهای کارگر جمع آوری گردیده و زنبورداران هم این ماده را با نصب تله گرده گیرهایی به بازار عرضه نموده اند که مصرف آن برای انسان ها می تواند خواص درمانی مفیدی چون بهبود دیابت و درمان بیماری های پروستات را به همراه داشته باشد.
ژل رویال هم که در واقع غذای اصلی زنبور ملکه بوده، خواصی چون درمان آلزایمر، درمان ناتوانی های جنسی و ناباروی را دارا می باشد.
بره موم و زهر زنبورعسل هم از جمله دیگر فرآورده های طبیعی زنبورعسل می باشند که گفتنی است بره موم، خواص ضدسرطانی بسیاری را دارا بوده و زهر زنبورعسل در درمان دردهای مفصلی و بیماری MS بسیار زیاد موثر می باشد.
شما می توانید برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون دیگر خواص فرآورده های زنبورعسل و چگونگی خرید بهترین و مرغوبترین نوع آنها، با کارشناسان و مشاورین در این حوزه، ارتباط داشته باشید.