تولیدکنندگان عسل چگونه می توانند به درصد بالایی از ارگانیک بودن عسل طبیعی برسند؟ آیا امکان خرید آسان و ارزان انواع عسل ارگانیک وجود داشته است؟
بدون شک یکی از پاکترین، مقوی ترین و پرخاصیت ترین ماده ی غذایی شناخته شده در دنیای امروزی، عسل طبیعی بوده که بیش از گذشته نیاز به همچین ماده ای در برنامه غذایی انسان ها، نیاز گردیده است.
عسل طبیعی ماده ای مملو از ترکیباتی استثنایی مانند انواع مواد معدنی چون آهن، پتاسیم و کلسیم، مواد ویتامینی مانند ویتامین های گروه B، تیامین و انواع کربوهیدرات ها و پروتئین می باشد و ماده ای فاقد نمک بوده است.
با توجه به ترکیبات بی نظیر موجود در عسل طبیعی، همواره از دغدغه ی مصرف کنندگان عسل، تهیه عسلی اصل و کاملا ارگانیک بوده که متأسفانه امروزه در بازارهای خرید و فروش عسل، وجود افرادی سودجو سبب دامن زدن به عرضه انواع عسل های تقلبی و مصنوعی شده است.
عسل ارگانیک، بهترین نوع عسل تولید شده توسط یک تولیدکننده بوده که هیچگونه دخالتی از مواد شیمیایی را در خود ندیده است و عسلی کاملا خالص با میزان مرغوبیت بالا می باشد که گفته می شود کمتر تولیدکننده ای در دنیا توانسته به درصد بالایی از ارگانیک بودن عسل برسد.
در کشور ما هم تولیدکنندگان عسل ارگانیک معدود بوده و می توان به استان هایی چون لرستان، همدان، اردبیل، کردستان و خوزستان اشاره داشت و شایان ذکر که استان لرستان در این میان، مرغوبترین عسل تولیدی در کشور را به خود اختصاص داده است.
حال حتما این سوال برایتان پیش آمده که چگونه تولیدکنندگان عسل می توانند به عسل ارگانیک برسند و چه عواملی از میزان ارگانیک بودن عسل طبیعی کاسته است؟

عسل ارگانیک

چگونگی تولید عسل ارگانیک

حتما می دانید که کندوهای عسل و خود زنبورها، در معرض قرار گرفتن در بیماری ها، آفت ها و کنه هایی بوده اند که خب برای از میان بردن این عوامل؛ زنبورداران گاهی مجبور به سم پاشی هایی می گردند و یا اینکه مجبور به خوراندن مواد شیمیایی به زنبورها جهت زودتر فرارسیدن برداشت عسل، شده اند.
سم پاشی های کنترل نشده، خوراندن مواد شیمیایی به زنبورها، عدم استفاده از کندوی مناسب با مواد اولیه ناشناخته، عدم استفاده از موم خود زنبورها و بسیاری از عوامل دیگر، همگی از جمله دلایل نرسیدن به درصد بالایی از ارگانیک بودن را برای زنبورداران بوده است.
پس زنبورداران می توانند با رعایت یکسری موازین مشخص و مجهز بودن به آزمایشگاه های کنترل کیفی و تست میزان مرغوبیت عسل طبیعی، در تولید انواع عسل ارگانیک و شناسنامه دار موفق بوده و در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه، نقشی فزاینده داشته باشند.
به گفته متخصصین تغذیه و گوارش، مصرف عسل کاملا اصل و ارگانیک، با بدن انسان ها سازگاری بیشتری داشته و می تواند راحتر جذب، هضم و دفع گردد. برای مصرف روزانه یک قاشق چایخوری از عسل ارگانیک و اصل، می توان به خواص درمانی ذیل اشاره داشت:
ضدتشنج و صرع، ضدمیگرن، تقویت کننده اعصاب و مغز، تقویت کننده بینایی، درمان مشکلات قلبی و کلیوی، افزایش شیردهی مادران و ضدکم خونی.
برای خریدی آسان و کاملا ارزان از انواع عسل ارگانیک و اصل، می توانید با مشاورین در این حوزه ارتباط مستقیم داشته باشید و از طریق سایت های اینترنتی معتبر، بهترین عسل ایرانی را به آسانی خریداری کنید.