آیا می دانید یکی از تولیدکنندگان برتر عسل در کشور، استان لرستان می باشد؟
امروزه تولید انواع عسل گیاهی در این استان به خصوص عسل آویشن صورت گرفته
که خواص درمانی آن منحصربفرد بوده است.
عسل از آن دسته مواد غذایی ارزشمند و بسیار مقوی بوده که کمتر کسی در دنیای امروزی وجود داشته که از خواص منحصربفرد مصرف عسل چیزی نشنیده باشد.
بله عسل سرشار از انواع مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و انواع ویتامین هایی مانند ویتامین کا، تیامین و ریبوفلاوین بوده که مصرف روزانه آن به سبب طبع معتدلش، به تمامی افراد در گروه های سنی مختلف توصیه گردیده است.
با توجه به اینکه بازار فروش عسل، دارای انواع عسل های تقلبی و مصنوعی بوده که بدون شک مصرف آنها عوارضی را داشته، همواره به مشتریان عسل توصیه می گردد که در شناخت تولیدکنندگان و مراکز پخش معتبر عسل در کشور نهایت دقت را داشته باشند.

عسل سوغات لرستان
اگر به استان لرستان سفر نموده باشید، بدون شک باید بدانید که یکی از بهترین سوغاتی هایی موجود در این استان، عسل مرغوب تولید شده در آن بوده که توسط تولیدکنندگانی معتبر صورت گرفته و امروزه رتبه اول را در مرغوبیت عسل داشته است.
این تولیدکنندگان با تولید انواع عسل مرغوب و شناسنامه دار تحت عنوان انواع عسل تست شده و تضمینی، در راستای حفظ سلامت افراد در جامعه تلاش شایانی را داشته اند.
اما آیا می دانید یکی از انواع عسل های تولیدی در استان لرستان عسل آویشن بوده و خواص مفیدی را دارا بوده است؟

عسل آویشن چه نوع عسلی می باشد؟
گیاه آویشن یکی از انواع گیاهان علفی و دارویی معطر در مناطق معتدل بوده که با توجه به خواص منحصربفردش از آن عسلی به نام عسل آویشن تولید گردیده است.
عسل آویشن با توجه به معطر بودن اسانس موجود در گل های گیاه آویشن، دارای بوی معطری بوده و دارای رنگ قرمز نیز می باشد و زمان برداشت آن، از اوایل تیرماه تا خرداد ماه بوده است.
مصرف عسل آویشن، می تواند در بهبود تنگی نفس، بهبود دردهای مفصلی و بهبود سرفه و گلودرد موثر باشد.
امروزه فروش انواع بهترین عسل تولیدی استان لرستان، توسط عرضه کنندگان معتبر این مصحول صورت گرفته است و قیمت مناسبی را دارا بوده است.