استان لرستان، یکی از تولیدکنندگان بزرگ و معتبر در حوزه انواع عسل طبیعی و
دارویی در کشور بوده که امروزه صادراتی را به بازارهای داخلی و خارجی صورت
داده است.
عسل ماده ای محبوب و پرفروش در میان خانواده های ایرانی و حتی در جوامع گوناگونی در دنیا بوده، که امروزه بیش از پیش نیاز به همچین ماده ی غذایی و دارویی برای حفظ سلامت انسان ها احساس گردیده است.
در راستای همین امر و در مقابل وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی در بازارهای گوناگون فروش عسل که شاید نزدیک به 90 درصد می رسد، تولیدکنندگان معتبری چون استان لرستان، توانسته اند با تولید عسلی اصل و طبیعی، پاسخگوی نیاز بازار به عسلی اصل و درجه یک باشند.
لازم به ذکر است که در استان لرستان با توجه به استعداد خوب مراتع و کوهستان هایش، انواع عسل های گیاهی و دارویی چون عسل گون، عسل آویشن، عسل شتیزه کوهی، عسل گشنیز و عسل چندگیاه تولید گردیده که هر یک از آنها خواص درمانی بی نظیری را دارا بوده اند.
گفتنی است که در این میان، عسل گون که مناسب برای خونسازی و بیماران کم خونی بوده و عسل آویشن که عسلی مناسب برای بیماران دیابتی می باشد، از پرفروش ترین انواع عسل های تولیدی در این استان بوده اند.
با توجه به اینکه مصرف عسل طبیعی می تواند خواص منحصربفردی را درا باشد، نه عسل تقلبی و مصنوعی که عمدتا نوعی تجارت شکر می باشند، انواع عسل تولیدی ناب و اصل استان لرستان، آمادگی صادرات به بازارهای داخلی و خارجی را داشته است.