فرصت ویژه برای تمامی زنبورداران تازه کار و یا باتجربه در شهر شیراز به وجود آمده است تا انواع لوازم جدید زنبورداری را از مراکز توزیع معتبر، با قیمت بسیار خوبی، خریداری نمایند.
تهیه لوازم مورد نیاز برای شروع به کار در هر حرفه و فعالیتی، یکی از موارد مهم بوده و چه بسا که خیلی بهتر است تا این لوازم با قیمتی ارزانتر تهیه گردد تا از نظر اقتصادی هم، شروع آن فعالیت، به صرفه تر باشد.
امروزه امر زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل، یکی از مشاغل ارزشمند در دنیا بوده که به طور یقین می توان ادعا داشت، وجود برخی از لوازم مورد نیاز برای این امر، می تواند در هر چه آسانتر و ایده آل شدن امر زنبورداری و تولید انواع فرآورده های زنبورعسل، مفید واقع گردد.
خوشبختانه امروزه در استان فارس و شهر شیراز هم، شاهد رونق مطلوبی از امر زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل بوده ایم و مراکز فروشگاهی معتبر در این استان، توانسته اند انواع لوازم مورد نیاز برای زنبورداری را با قیمت مناسب تری عرضه نمایند.

لوازم زنبورداری شیراز

چه لوازمی را برای زنبورداری بخرم؟

شاید سوال مهمی که توسط زنبورداران تازه وارد مطرح می گردد، این امر باشد که چه لوازمی را برای زنبورداری نیاز داشته و از طرفی چگونه می توانند انواع این لوازم را با قیمت مناسب و به صرفه تری، خریداری نمایند؟
آنچه که مبرهن بوده، یکی از مهم ترین لوازم مورد نیاز برای زنبوردای، لباس کار مخصوص این امر می باشد تا زنبورداران را از نیش بی امان زنبورهای مهاجم، مصون نگه دارد، چرا که هر عکس المعلی از سمت زنبوردار، احتمال عصبانی شدن زنبورها را در پی داشته و می تواند نیش دردناکی را برای زنبورداران، به همراه داشته باشد.
به سبب همین امر، لباس کار مخصوص زنبورداری، همراه با کلاه توری مخصوص و دستکش، می تواند از لوازمی مهم برای شخص زنبورداران چه باتجربه و چه تازه کار باشد.
علاوه بر لباس کار مخصوص زنبورداری جهت مصون ماندن از نیش زنبورهای مهاجم، می توان به وسایل دیگری نیز اشاره داشت:
دودی: شاید بعد از لباس کار مخصوص زنبورداری، دستگاهی به نام دودی، مهم ترین وسیله برای این امر باشد. طرز کار این دستگاه بدین صورت می باشد که با قرار دادن مواد سوختنی داخل آن، می توان دودی از آن حاصل نمود که مورد خوشایند زنبورهای عسل نبوده و می تواند منجر به ترک آنان از محل کلنی ها شده تا امر بازدید کندوها و یا برداشت عسل، با سهولت بیشتری انجام پذیرد.
اهرم فلزی: شاید این وسیله را در دست هر زنبورداری دیده باشید، که جهت جابجایی درب کندو، نظافت کندوها و موارد این چنینی، مورد استفاده قرار گرفته است.
دستگاه استراکتور عسل: این دستگاه به منظور استخراج عسل به کار برده می شود که با استفاده از نیروی گریز از مرکز و شتاب جاذبه عسل، می تواند از شیرهای این ستگاه خارج شده تا در صافی هایی، اقدام به از میان بردن ذرات و مواد خارجی موجود در آن گردد.
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون دیگر وسایل و لوازم مورد نیاز برای زنبورداری و انجام مشورت هایی پیرامون نحوه هر چه بهتر انجام دادن امر زنبورداری، می توانید با نمایندگان و مشاورین باتجربه در مراکز توزیع معتبر در شهر شیراز، ارتباط داشته باشید.