رنگ و طعم عسل اصل چه ویژگی هایی را دارا بوده است؟ آیا می دانید امروزه
امکان تهیه عسل مرغوب استان لرستان با قیمت ارزانتری در بازارهای فروش وجود
داشته است؟
عسل یکی از خوش طعم ترین و خوشمزه ترین مواد غذایی موجود در فروشگاه های مواد غذایی بوده که امروزه به یکی از پرفروش ترین آنها نیز تبدیل گردیده و افراد بیشتری در جامعه از خواص آن بهره برده اند.
شاید تنها دلیلی که سبب شده برخی از افراد نسبت به تهیه عسل کمی دچار ترید شده باشند، وجود عسل های تقلبی و مصنوعی در برخی از بازارها بوده که توسط عرضه کنندگان ناشناخته وارد این بازارها شده و با قیمت پایین تری هم به فروش رسیده اند.
حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان عسل اصل را شناخت؟ آیا رنگ و طعم عسل اصل از تقلبی متفاوت است؟
اگرچه که تشخیص اصل بودن عسل توسط مصرف کنندگان عادی عسل امکان پذیر نبوده و این امر باید در آزمایشگاه های مواد غذایی صورت بگیرد، اما می توان برخی موارد را پیرامون عسلی اصل ذکر نمود.
باید گفت که اولا رنگ عسل در شرایط گوناگون تولید در محیط های مختلف، تفاوت داشته اما آزمایشات نشان داده که هرچه رنگ عسل تیره تر باشد، دارای مواد معدنی غنی تری بوده است.
در درجه بعدی می توان گفت که عسل اصل، دارای طعمی خوش و رایحه گل ها و گیاهان را به همراه داشته که این مورد توسط حواس مصرف کنندگان قابل تشخیص می باشد.
در کشور ایران، تولیدکنندگانی در استان هایی چون کردستان، همدان، اصفهان و اردبیل وجود داشته اند که انواع عسل های گیاهی را به تولید و صادرات رسانیده اند، اما طی آماری که بدست آمده، استان لرستان رتبه اول را در مرغوبیت عسل تولیدی در کشور داشته و توانسته بازارهای فروش عسل را از صادرات خود بهره مند نماید.
تهیه عسل اصل لرستان با قیمت مناسبی هم صورت گرفته تا نرخ ارزان این محصول سبب ایجاد مصرف کنندگان بیشتری در جامعه شده و در نتیجه افراد سالم تری در جامعه وجود خواهند داشت.