چگونه می توان مراکز فروش معتبر عسل درجه یک را شناخت؟ چرا عسل تولیدی در
استان لرستان، ممتازترین عسل تولید شده در کشور لقب گرفته است؟
عسل فرآورده ای طبیعی بوده که زنبورهای عسل با جمع آوری شهد انواع گل های گیاهان موجود در کوهستان ها و مراتع موجود و ذخیره سازی آنها در کندوهای شهد، این ماده مفید غذایی و دارویی را تولید نموده اند.
عسل مملو از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، منگنز و پتاسیم می باشد و دارای ویتامین هایی چون K ،B1 ،B2 ،B3 و C بوده و دارای قندهای ساده ای چون ساکارز، گلکوز و فروکتوز می باشد که امروزه مصرف آن به سبب دارا بودن طبع معتدل، به تمامی گروه های سنی توصیه گردیده است.
اما آیا می دانید یکی از دغدغه های مهم اکثر مصرف کنندگان عسل در کشور، عدم توانایی آنها در شناخت عسلی اصل و درجه یک بوده است؟ بنظر شما چه راهکاری می تواند برای تهیه عسل کاملا طبیعی و غیرتقلبی وجود داشته باشد؟

راهکار تهیه عسل طبیعی اصل
با توجه به اینکه همواره مصرف عسلی اصل و کاملا طبیعی برای اکثر انسان ها توصیه شده و وجود برخی انواع عسل های تقلبی و مصنوعی در بازارهای فروش، این نگرانی را برای مصرف کنندگان باقی گذاشته، حال راه چاره کجاست؟
با توجه به اینکه توانایی تشخیص عسل اصل از عسل تقلبی توسط افراد عادی وجود نداشته، یکی از راهکارهایی که موجود بوده، استفاده از حواس افراد می باشد و می توان گفت که عسل اصل، عسلی بوده که رایحه خوش گل ها و گیاهان را با خود به همراه داشته باشد.
اما شاید این امر نتواند در تهیه عسلی تضمین شده یاری دهنده باشد و با توجه به اینکه تشخیص اصل بودن یا نبودن عسل جز در آزمایشگاه های تست عسل امکان پذیر نبوده، تهیه عسل از تولیدکنندگان معتبر و نمایندگی های فروش آنها، می تواند مطمئن ترین روش تهیه عسل طبیعی اصل باشد.

استان لرستان و عسل مرغوب آن
امروزه در کشور ایران، معدود تولیدکنندگانی از عسل کاملا طبیعی و تست شده وجود داشته، و یکی از مهم ترین پایگاه های موجود در کشور را می توان استان لرستان نامید.
تولیدکنندگان عسل در استان لرستان، توانسته اند با بهره گیری مناسب از استعداد بسیار خوب این استان در پوشش گیاهی خود، در مرغوبیت عسل تولیدی در کشور و البته عسلی تضمینی، رتبه اول را در اختیار داشته باشند.
این تولیدکنندگان توانسته اند علاوه کیفیت بالای عسل، قیمت مناسبی را هم برای فروش آن در نظر بگیرند تا در راستای حفظ سلامت افراد جامعه، گام مهمی را برداشته باشند.