بهترین انواع عسل در خرید فروش، کدام پارامتر است که اهمیت زیادی دارد کیفیت مرغوب یا قیمت مناسب یا هر دو؟
کیفیت از جمله نخستین و اصلی ترین پارامتر های سنجش و ارزیابی در خصوص خرید و فروش عسل است.
و این نکته سر دراز دارد و دلایل و منطق هایی از سوی کارشناسان مطرح گردیده که هر یک جای بسی تامل دارد.
در اصل، شناخته شدن عسل به جهت دارو در درمان بیماری های متعدد را بهترین گزینه در راستای افزایش این حساسیت می توان اظهار داشت که از قدیم الایام بیان داشته اند.
اما واقعا کدام شاخصه در اولویت انتخاب قرار می گیرد؟
پاسخ بسیار ساده است چرا که میزان قند های موجود تعیین کننده این مهم هستند.
در صورتی که میزان قند های ساده موجود در این ماده در حد نرمال و حتی پایین تر از حد استاندارد باشد بهترین و مرغوب ترین کیفیت را در بر خواهد داشت که اغلب متقاضیان نیز در پی آن هستند.


بهترین عسل طبیعی ایران

ایران سرزمینی با دارا بودن تعدد و تنوع بالای درختان و گیاهان که در شرایط آب و هوایی متفاوت رشد و نمو داشته اند بستری برای زنبور ها مهیا نموده که عسل طبیعی از دل آن بدست آید.
اگر مختصر نگاهی بر ترکیبات موجود در بهترین نوع عسل مرغوب که توسط دستگاه های مخصوصی حاصل می آید بیندازیم بالای 180 ماده مختلف در آن رویت خواهد شد که هر یک خاصیتی دربر دارند اما اهمیت موضوع در وجود  میزان قند های تشکیل دهنده آن است.
بخشی شامل قند های ساده می شود که این قند ها به راحتی در بدن جذب شده و نه تنها تداخلی در سیستم طبیعی بدن ایجاد نمی کند بلکه به سامان دهی بخش های مختلف در جهت بهبود روند سوخت و ساز و تنظیم عملکرد ارگان های گوناگون بدن اقدام می نماید.


مرغوبترین عسل ایران

در بکار بردن کلماتی چون اصل، برترین، مرغوب ترین و … شاید به خوبی نتوان کیفیت عسل خوب را آن گونه که باید اظهار نمود اما از این حیث که طبقه بندی نسبت به تقاضا صورت گرفته می توان به استنباط هایی در این خصوص رسید.
این که اهمیت دادن به کیفیت عسل در ایران به ویژه در خارج توسط متقاضی بالا بوده و وجود الزامات بخصوصی را در ترکیبات آن خواهان است حرف گزافی نیست و این حق مسلم هر مشتری می باشد.
و همین الزامات، دال بر مغذی و درمانی بودن آن در بسیاری از ناراحتی های گوارشی و غیره شده و صحت عملکرد صحیح این ماده بر همگان کاملا ملموس بوده است.