امروزه با توجه به وجود انواع عسل های با کیفیت نامناسب و به نوعی تقلبی در
بازار، خرید انواع بهترین و خالص ترین عسل تولیدی در استان لرستان، با
قیمتی ارزان و کیفیتی مناسب امکان پذیر شده است.
عسل را از همان روزگاران گذشته به سبب خاصیت ضدآلودگی و ضدباکتریایی آن، در درمان ناراحتی های پوستی و سوختگی ها، مورد استفاده قرار می داده اند و در پانسمان نمودن زخم ها نیز از عسل سود جسته بودند.
اما امروزه طی آزمایشات گوناگونی که بر روی ترکیبات عسل صورت داده اند، خواصی از آن بدست آمده که توانسته آن را به یکی از انرژی بخش ترین و مقوی ترین مواد تغذیه ای و دارویی تبدیل نماید.
بله عسل فرآورده ای تولید شده از شهد شیرین گل ها بوده، که این شهدها توسط زنبورهای عسل جمع آوری شده و در کندوهای شهد، ذخیره شده اند.
به طور کلی فرآیند تولید عسل، بسیار پیچیده بوده و امروزه در برداشت های گوناگونی با نام های برداشت پاییزه و یا بهاره در اکثر استان های تولید عسل، صورت گرفته است.
با توجه به اینکه عسل نقش عمده ای در سلامت افراد جامعه داشته، باید در بازارهای گوناگون فروش عسل، عسلی اصل و طبیعی را تهیه نمود، زیرا عسل تنها در صورتی می تواند خواص منحصربفردی را دارا باشد که اصل و طبیعی باشد، نه عسلی تقلبی و مصنوعی که در برخی بازارهای فروش موجود هست.
در حال حاضر در کشور، استان هایی چون اردبیل، همدان و کردستان، توانسته اند در تولید عسل گامی برداشته باشند، اما در این بین سهم استان لرستان در تولید عسلی مرغوب و درجه یک بیشتر از سایرین بوده است.
در بازارهای فروش عسل در سراسر کشور، انواع عسل ناب و مرغوب استان لرستان قابل تهیه توسط عرضه کنندگان و نمایندگان معتبر این استان بوده و با توجه به اینکه امروزه مشتریان عسل از گرانی قیمت آن در بازار گلایه داشته اند، عسل اصل لرستان با قیمتی مناسب نیز به فروش رسیده است.