آیا می دانید با مصرف ژل رویال عسل بدن خود را از چه خواص و فوایدی بهره مند می سازید؟ آیا از بهترین شیوه مصرف آن اطلاعی دارید؟ اگر می خواهید همه چیز را درباره این محصول بدانید، با ما همراه باشید.
ژل رویال یکی از محصولات بسیار ویژه ای است که همانطور که از نامش هم پیداست (رویال به معنای سلطنتی می باشد) مصرف کنندگان خاص خود را دارد. البته هرچه آگاهی ها درباره خواص و فواید این محصول بالاتر می رود، افراد بیشتری به مصرف آن روی می آورند.
در اینجا لازم است این نکته را قید کنیم که منظور ما از ژل رویال عسل چیست. دیده شده است که در برخی جاها ژل رویال عسل، به محصولی گفته می شود که از ترکیب ژل رویال و عسل به دست می آید؛ اما در این مطلب هر کجا از ژل رویال عسل صحبتی شد، منظور همان ژل رویال خالص است.
برای اینکه همه چیز را درباره ژل رویال عسل بدانیم، در اولین قدم باید بدانیم که اصلاً ژل رویال عسل چیست؟


ژل رویال عسل چیست؟

ژل رویال ماده ای است که از غده هایی که محل آنها در دو طرف سر زنبورعسل کارگر است، ترشح می شود. به همین سبب گاهی به این محصول شیر زنبورعسل هم گفته می شود. زنبورعسل با تغذیه از گرده گل است که توانایی تولید ژل رویال را پیدا می کند. ژل رویال در داخل کندو فقط برای تغذیه ملکه و زنبوران کارگر تا سه روز دوره لاروی آنها مورد استفاده قرار می گیرد.


خواص ظاهری و فیزیکی ژل رویال عسل

می توان اینگونه عنوان کرد که ژل رویال، ماده ای شیری و ژلاتینی است که به رنگ سفید مایل به زرد روشن بوده و حالت چسبناکی دارد. این محصول دارای طعم ترش و گسی می باشد که قابل حل شدن در آب بوده و هنگامی که در آب حل می شود، ایجاد کف می کند. زمانی که ژل رویال با عسل ترکیب شود، پس از گذشت مدتی آن را بسیار رقیق می کند. در آخر هم بهتر است بدانید که PH این محصول 5.3 تا 5.4 است.


ترکیبات شیمیایی ژل رویال عسل

دانشمندان با تجزیه شیمیایی ژل رویال عسل به این نتیجه رسیده اند که مواد تشکیل دهنده این ماده عبارت اند از: آب، پروتئین، چربی، مواد احیا کننده و مقداری مواد دیگر که هنوز ماهیت آن برای انسان شناخته شده نیست. ژل رویال دارای انواع  ویتامین های گروه B، آنتی بیوتیک و تعدادی از اسید های چرب است.


خواص درمانی ژل رویال عسل

از شناخته شده ترین خواص درمانی ژل رویال، نقشی است که این محصول برای زیبایی و حفظ جوانی پوست دارد. مصرف روزانه این محصول چه به صورت حوراکی و چه به صورت ماسک، پوستی شاداب و با طراوت را به مصرف کننده اش هدیه خواهد داد.
همچنین خواص آنتی بیوتیکی این محصول باعث خواهد شد تا مصرف این محصول در زمان مواجهه با بیماری های مختلف، باعث شود تا خواص درمانی خود را در بهبود این بیماری ها نشان دهد.
علاوه بر این ژل رویال طبیعی ترین محصولی است که می تواند برای افزایش انرژی و تقویت بنیه عمومی بدن، مخصوصاً زمانی که شخص در حال گذراندن دوره نقاهت است، مورد استفاده قرار بگیرد.


طریقه مصرف ژل رویال عسل

بهترین روش مصرف ژل رویال عسل، خوردن آن به صورت خالص است. اما به دلیل مزه گسی که این محصول دارد بیشتر مصرف کنندگان به دنبال پیدا کرده راهی جایگزین برای مصرف آن هستند که در اینجا برخی از این روش های مصرف را عنوان می کنیم:
1. مخلوط کردن ژل رویال با عسل (1 تا 5 گرم ژل رویال در 125 گرم عسل)
2. مخلوط کردن ژل رویال با عسل و گرده گل به صورت همزمان
3. مخلوط کردن ژل رویال با آب یا مواد دیگر
4. استفاده از ژل رویال به صورت ماسک و کرم

خریداران ژل رویال باید این نکته را هم در نظر داشته باشند که برای اینکه بتوانند بهترین استفاده را از این محصول ببرند، باید مرغوبترین و خالص ترین نوع آن را به مصرف برسانند. این عزیزان می توانند جهت تهیه چنین محصولی از طریق راه های ارتباطی زیر با مجموعه عسل ایران تماس حاصل نموده و موفق به انجام خرید خود شوند.