به دلیل بالا بودن میزان تولید عسل در اردبیل، نمایندگی عسل فروشی زیادی هم در این استان فعال هستند، اما خریدار برای انجام خرید خود همواره به دنبال بهترین نمایندگی است.
با توجه به اینکه انسان موفق شده است تا از محصولات زنبورعسل استفاده برده و آنها را از کندو برداشت کند اما نمی توان گفت که موفق شده است تا این حشره را اهلی کند. چونکه همواره این انسان بوده است که برای بهره مندی از زنبورعسل خود را با شرایط این حشره وفق داده است.
امروزه عسل در بسیاری از نقاط دنیا در حال تولید می باشد. استان اردبیل با داشتن طبیعت مناسب برای پرورش زنبورعسل به یکی از بزرگترین مراکز تولید انواع عسل در کشور تبدیل شده است.
نمایندگی هایی که چه در استان اردبیل و چه در سایر شهر ها به عنوان نمایندگی عسل فروشی اردبیل در حال فعالیت هستند زیادند. اما فقط آن دسته از نمایندگی هایی که به عنوان بهترین آنها شناخته شده اند توانسته اند در بازار آشفته امروزی دوام بیاورند.
مجموعه عسل ایران از جمله نمایندگی هایی است که سابقه پرباری در فروش بهترین عسل های اردبیل به نقاط مختلف کشور دارد و به همین دلیل هم توانسته است رضایت خریداران خود را جلب نماید.