آیا از خواص گرده گل عسل آگاهی دارید؟ آیا می دانید بهترین طریقه مصرف این محصول به چه صورت است؟
گرده گل را می توان یکی دیگر از محصولات پر فایده ای دانست که از کندو برداشت می شود. گرده گل را می توان بعد از عسل، مهم ترین غذایی دانست که زنبورعسل برای ادامه زندگی از آن تغذیه می کند.
زنبورعسل با جمع آوری گرده گل و ذخیره آن در کندو غذای روزانه خود و لارو ها را جمع آوری می کند. ارزش گرده گل برای زنبورعسل به حدی است که می توان گفت این حشره بدون گرده گل امکان زندگی ندارد.
خواص بسیاری که گرده گل به همراه دارد و همچنین غنی بودن آن از پروتئین سبب شده است تا بشر به مصرف این محصول روی بیاورد؛ به طوری که گرده گل امروزه مورد استفاده بسیاری از افراد است.
مهم ترین خواص گرده گل عسل را می توان موارد زیر را نام برد:

تاثیر گرده گل عسل در دفع چربی و کنترل وزن


گرده گل یک ماده غذایی کم کالری است که مخصوصا زمانی که همراه با عسل به مصرف می رسد تاثیر بسیاری در دفع چربی های اضافه بدن و کنترل وزن دارد. از طرف دیگر گرده گل تاثیر زیادی بر سوزاندن کالری بدن از طریق بالا بردن متابولیسم بدن را دارد. پس کسانی که قصد کمک کردن وزنشان را دارند می توانند گرده گل را به همراه عسل در رژیم غذایی خود قرار دهند.

خواص درمانی گرده گل و یبوست


یکی از خواص گرده گل، تاثیری است که این محصول بر درمان یبوست دارد. طریقه مصرف گرده گل برای درمان این بیماری دوبار در سال و هر بار به مدت یک ماه است. چون مشکل یبوست معمولا مزمن می باشد و درمان آن هم نیازمند مصرف مداوم است. گرده گل با فعال کردن روده ها باعث خواهد شد تا مشکل یبوست در افراد مبتلا به میزان زیادی کاهش یابد.

مصرف گرده گل و کنترل سطح کلسترول خون


طبق تحقیقاتی که انجام گرفته است مصرف مداوم و منظم گرده گل سبب می شود تا سطح کلسترول خون به میزان قابل توجهی کاهش یافته و به سطح نرمالی برسد. البته اگر دقت کرده باشید گفتیم مصرف مداوم؛ پس نباید انتظار داشته باشید تا با یک با دو بار مصرف گرده گل به یکباره سطح کلسترول خونتان پایین بیاید و به سطح مطلوب برسد.

خوردن گرده گل و درمان آلرژی


در صورتی که با شروع فصل بهار آلرژِی شما هم شروع می شود، می توانید با خوردن گرده گل 6 هفته قبل از شروع فصل آلرژی، به کم کردن این مشکل خود کمک کنید. در صورتی که از مصرف این محصول جواب گرفتید می توانید به مصرف آن در طی فصل هم ادامه دهید و شاهد باشید که چگونه خوردن مقدار کمی از این محصول مشکلی که شاید سال های زیادی درگیر آن بودید را حل می کند.

فواید گرده گل برای پوست


داشتن پوست زیبا و شاداب در گرو داشتن تنی سالم و بدون درد است. مصرف مداوم گرده گل علاوه بر اینکه سلامتی را برای شما به همراه خواهد داشت باعث خواهد شد تا صاحب پوستی روشن و درخشان شوید. از طرفی دیگر مشکلات روزمره از یک طرف و آلودگی هوا از طرف دیگر باعث می شود تا پوست خسته و تیره به نظر برسد که گرده گل با فوایدی که برای پوست دارد باعث رفع این خستگی نیز می شود.

سایر خواص گرده گل


خواص درمانی گرده گل در مشکلاتی مانند ورم پروستات، جلوگیری از رشد باکتری های زیان بار، مشکلات کبد و مشکلات ناباروری به اثبات رسیده است. یکی دیگر از خواص گرده گل که می تواند توسط بسیاری از افراد مصرف شود کمک به رفع کم خونی است؛ چون امروزه شاه هستیم که تعداد افراد مبتلا به این مشکل روز به روز در حال افزایش است.اما برای اینکه از این خواص بهره مند شوید باید آن را به یهترن روش به مصرف برسانید.

بهترین طریقه مصرف گرده گل

یکی از روش های مصرف این محصول مصرف آن همراه با یک لیوان آب است؛ اما مخلوط کردن آن با عسل به نسبت مساوی هم بهترین طریقه مصرف گرده گل برای کسانی است که با طعم آن مشکل دارند. البته گرده گل مخلوط با عسل بدلیل همراه داشتن خواص عسل شیوه بهتری می باشد. یکی از روش هایی دیگر برای مصرف گرده گل، ریختن آن در کپسول و خوردن آن است که توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرد.


نکته مهم در مصرف گرده گل

اگر برای اولین بار است که گرده گل را به مصرف می رسانید، به دلیل اینکه احتمال ایجاد حساسیت وجود دارد، خوردن آن را با مقدار کم شروع کنید و در صورتی که مشکلی پیش نیامد مقدار مصرف را به یک قاشق چایخوری و پس از مدتی به یک قاشق غذاخوری در روز افزایش دهید. مصرف یکباره گرده گل به میزان زیاد به هیچ وجه توصیه نمی شود.