مصرف مخلوط عسل طبیعی با برخی از مواد مفید دارویی، می تواند خواص منحصربفردی را دارا باشد. آیا با خواص مصرف عسل طبیعی و کنجد آشنا بوده اید؟
در دنیای امروزی که انسان ها مشکلات فراوانی را در زندگی خود دارند و شاید دغدغه های ذهنی و فکری در این روزها، بیش از گذشته بوده است، به طور قطع به یقین نیاز به یک ماده ی غذایی که ذهن را آرام کند و آرامشبخش باشد بشدت احساس شده است. بنظر می رسد که مخلوط عسل طبیعی و کنجد، بهترین گزینه می باشد.
گفتنی است که از زمان های گذشته تا به امروزه، عسل طبیعی از خواص منحصربفردی برای انسان ها برخوردار بوده و به جرئت می توان گفت که بشر در طول تاریخ، نتوانسته ماده ای با ارزش غذایی بالا و خواص شگفت انگیزی چون عسل طبیعی را کشف نماید.
عسل طبیعی، ماده ای تولید شده از شهد گل های گیاهان دارویی در طبیعت بوده که مملو از ترکیباتی چون، انواع مواد قندی مونوساکاریدی مانند گلوکز، انواع مواد معدنی چون آهن، فسفر، منگنز و کلسیم، انواع ویتامین هایی چون کا، سی و تیامین، کربوهیدرات ها و پروتئین بوده که خب بنظر می رسد تمامی ترکیبات ضروری را برای ادامه حیات انسان ها را داشته است.
البته همه این ترکیبات و خواصی که برای عسل ذکر نموده اند، در گروه این امر بوده که عسلی کاملا خالص و طبیعی از کندو عسل بدست آمده باشد و هیچگونه حرارت و پردازشی را به خود ندیده باشد. یک عسل طبیعی، طعم و عطر خوش گیاهان دارویی را دارا بوده و نسبت به دمای پایین و دمای بالا، از خود واکنش نشان می دهد.
اما جدای از این موارد و اینکه توصیه شده تا عسل اصل و خالص از یک مرکز فروش معتبر خریداری گردد، امروزه با مخلوط عسل طبیعی و مواد دیگر، معجون هایی را تهیه می کنند که می تواند خواص منحصربفردتری را از مصرف عسل برای مصرف کنندگان آن داشته باشد. یکی از این معجون های پرخاصیت، معجون عسل و کنجد بوده است. اما خواص این معجون چیست؟

عسل طبیعی

فواید عسل و کنجد

قطعا اگر شما هم از خواص و فواید مصرف روزانه عسل طبیعی آگاهی زیادی داشتید، بدون شک در خرید این ماده ارزشمند از یک مرکز معتبر خرید، وقت را هدر نمی دادید و همانطور که در قرآن و اسلام به مصرف عسل طبیعی توصیه فراوان شده، شما هم مصرف کننده ی پر و پاقرص این محصول ارزشمند غذایی و دارویی می شدید.
اما گفته شد که معجون عسل و کنجد می تواند خواص مفیدی را برای انسان ها داشته باشد. گفتنی است که دانه های کنجد دارای انواع معدنی مانند مس، کلسیم، آلومینیوم، آهن، فسفر، پروتئین لیزین و هورمون نباتی لیستسن می باشند که این ماده را در کاهش خستگی های فکری و تأمین مواد مورد نیاز برای مغز و حافظه انسان ها، ارزشمند نموده اند.
از طرفی عسل هم سرشار از ویتامین D بوده که خب می تواند با تنظیم نمودن کلسیم و فسفر بدن انسان، ماده ای مهم در تقویت حافظه و مغز باشد. پس بنظر می رسد که مخلوط عسل و کنجد، می تواند یک معجون فوق العاده جهت کاهش خستگی های ذهنی و تقویت حافظه و مغز برای تمامی انسان ها به خصوص نوجوانانی که در ایام امتحانات خود هستند و مشغله ی فکری و محاسباتی فراوانی را داشته اند.
طرز تهیه معجون عسل و کنجد می تواند به این صورت باشد که پس از مخلوط عسل و دم کرده ی زعفران، دانه های کنجد روی آن ریخته شده و سپس مصرف می گردد.
با توجه به اهمیتی که کیفیت عسل مصرفی برای انسان ها داشته، این محصول بایستی در خالص ترین نوع خود خریداری و مصرف گردد تا خواص بهتر و بیشتری را دارا باشد. امروزه مراکز فروش معتبر عسل ایرانی، آماده عرضه انواع بهترین عسل های گیاهی به مصرف کنندگان در سراسر کشور هستند.