شما هم میهنان عزیز در هر نقطه از ایران بالاخص شما ساکنان استان تهران و پایتخت نشینان عزیز ، جهت تهیه و خرید بهترین عسل کوهی و سایر فراورده های طبیعی و خالص زنبورعسل از قبیل گرده گل، ژل رویال، موم و بره موم و همچنین آگاهی از قیمت فروش و عرضه آن ها در بازار کشورمان ، می توانید به همکاران ما در مرکز عسل ایران مراجعه نمایید.
حدود 4 تا 7 نوع پروتئین در عسل وجود دارد که چهارتای آن ها در تمام نمونه های مورد آزمایش مشترک بوده و به نظر می رسد که این چهار پروتئین در بدن زنبور تولید می شود ، اما مقدار پروتئین های دیگر برحسب منبع گل متغیر است. مقدار پروتئین حقیقی عسل 1 دهم تا 6 دهم درصد است.

خرید بهترین عسل کوهی

شهد گل حاوی مقادیر تقریبا مساوی از قندهای ساده لولوز و دکستروز و دو قندی سوکروز است و وقتی زنبورعسل شهد مصرف می کند، توسط آنزیم مبدل ، قند سوکروز موجود در آن را به لولوز و دکستروز تبدیل می کند و چون شربت قند معمولی یا شکر فقط از سوکروز تشکیل می شود ، وقتی زنبورعسل شربت شکر مصرف می کند ، با ترشح مقدار بیش تر آنزیم مبدل ، تمامی سوکروز شربت را به قندهای ساده لولوز و دکستروز تبدیل می کند .بنابراین عسل تولید شده از شهد یا شربت از لحاظ مرغوبیت محتوای قند مشابهند. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در شهد نیز اولا اندک بوده و ثانیا مقدار مصرف عسل توسط هر فرد چنان نیست که بتواند مقادیر قابل توجهی از این مواد را از عسل قابل مصرف دریافت کند. لذا نقش مواد معدنی و ویتامین ها نیز در عسل شهد نسبت به عسل شربت بسیار جزئی و حتی قابل اغماض است.
مواد دارویی که در بدن زنبور تولید می شود ،و زنبور این مواد را در هنگام تغلیظ شهد یا شربت به هر دوی آن ها اضافه می کند ، در عسل شهد و شربت به طور یکسان یافت می شود. بنابراین می توان گفت که تنها فرق بین عسل تولیدی از شهد و شربت شکر، عطر یا اسانس موجود در شهد گل های مختلف است که در واقع عطر خاص هر عسل مربوط به آن ها می شود و از لحاظ مواد غذایی و دارویی بین عسل شهد و شربت هیچ فرق قابل توجه و موثری وجود ندارد.
این حقیقت را هم باید بدانیم که عطر یا اسانس گل ها غالبا الکل هایی فرارند که فقط روی بو و طعم عسل تاثیر می گذارند و هیچ خاصیت غذایی یا دارویی ندارند که به خاطر آن ها مردم عسل های کم عطر تولید شده از شهد به علاوه شربت را بی ارزش تلقی کنند.

خرید بهترین عسل کوهی

طعم و بوی عسل
طعم و بوی عسل از نقطه نظر زنبوردار و مصرف کننده عسل، مهم ترین خصوصیات آن محسوب می شود. از طعم و بوی لذت بخش عسل تازه همه با خوشی یاد می کنند. انواع طعم و بوی عسل به اندازه تنوع منابع شهد گیاهی در طبیعت است. عطر خوش وطعم خوب عسل در مقابل گرما و ذخیره سازی(انبار) نامناسب از بین می رود. گرمای زیاد می تواند طعم عسل را تغییر دهد و سبب اتلاف بوهای فرار شود. در گرما، به علت تغییر ماهیت قندها ، اسیدها و مواد پروتئینی، در عسل طعم نامطبوع ایجاد می شود.