به دنبال این هستید که بتوانید عسل مرغوب را از نامرغوب تشخیص دهید؟ مرغوبیت عسل تا چه اندازه برای شما اهمیت دارد؟ چه مراکزی این نوع عسل ها را در کشور توزیع می نمایند؟
مرغوبیت مهمترین شاخصه در هنگام خرید و تهیه یک محصول در بازار می باشد چرا که براساس آن می توان از قیمت آن محصول به طور کامل اطلاع پیدا کرد و بر همین منوال درجه بندی آن را از لحاظ کیفیت تشخیص داد.
میتوان گفت مهمترین عامل در تشخیص کیفیت و مرغوبیت عسل طبیعی و صددرصدی عطر و رایحه و طعم آن است که به طور کامل یادآور همان شهد گیاهان طبیعت می باشد. البته این عطر و طعم باید کاملا ماندگار باشد چرا که متاسفانه در این مورد نیز متقلبین سعی نموده اند از اسانس های مصنوعی استفاده کرده و خریداران بدین روش دچار اشتباه نمایند.
استفاده از لیوان آب و کبریت نیز از دیگر روش های پیشنهادی در میان مردم عامه است که در روش اول عسل کاملا طبیعی خیلی کند در آب حل شده و بالعکس عسل مصنوعی سریعا مانند شکر و قند به راحتی در آب حل می گردد و روش دوم استفاده از کبریت است که در این متد، عسل تقلبی با سوختنش بوی شکر سوخته به همراه گرد سفید رنگ و یا حباب بر روی سر گوگردی کبریت ایجاد می کند. از دیگر روش های متدوال برعکس نمودن شیشه عسل است که با تشکیل حباب و سعت حرکت آن می توان عسل مرغوب را از نامرغوب تشخیص داد. حباب عسل های ارگانیک اکثرا خیلی کند در مسیر شیشه حرکت می کند ولی عسل تقلبی با سرعت بالایی به ته شیشه می رسند.
البته این روش ها همگی فقط جنبه تجربی دارد و جایی که می توان عسل اصل را از تقلبی تشخیص داد فقط و فقط ازمایشگاه است. که در حال حاضر مجموعه عسل ایران تمامی محصولات خود را قبل از عرضه در چنین مکان هایی در معرض محک و ازمایش می گذارد.
حال اگر شما به دنبال مرکزی معتبر برای خرید عسل های صددرصد طبیعی هستید نام مرکز عسل ایران را به خاطر بسپارید……