آیا می دانید که ژل رویال طبیعی، چه خواص و ترکیباتی را دارا می باشد؟ شرایط نگه داری ژل رویال چگونه بوده و کدام مراکز فروش، ژل رویال عالی را به عرضه رسانیده اند؟
مصرف کنندگان جدی عسل طبیعی که به فروشگاه های پخش و خرید عسل رفته اند، حتما می دانند که عسل، تنها فرآورده ی زنبورعسل نبوده و امروزه با خواصی که از دیگر فرآورده های آن بدست آمده، می توان گفت که ژل رویال هم از جمله فرآورده های بسیار پرخاصیت زنبورعسل می باشد که خواص دارویی و درمانی منحصربفردی را دارا بوده است.
با توجه به اینکه ژل رویال، از جمله منابع تغذیه ای مهم برای لاروها و به خصوص زنبور ملکه محسوب گردیده، آیا می دانید که چگونه تولید شده و چه ترکیباتی را دارا می باشد؟ خواص مصرف ژل رویال مرغوب برای انسان ها چیست؟

ترکیبات ژل رویال طبیعی

ژل رویال مایعی سفید و مایل به زرد رنگ، تولید شده توسط دو غده مغزی موجود در سر زنبورهای کارگر بوده که در واقع یک منبع تغذیه ای مهم برای 4 روز اول لاروها و برای تمام عمر 5 تا 7 ساله، زنبورهای ملکه در کندو عسل می باشد.
از جلمه ترکیبات بسیار مهم و پرخاصیت موجود در ژل رویال، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  1. انواع مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، فسفر.
  2. انواع اسیدهای آمینه و چرب ضروری مانند آرژین.
  3. آب.
  4. ویتامین های گروه های A ،B ،C و E.
  5. ماده ی ژلاتینی به نام کلاژن.
  6. ماده ای به نام استیل کولین.

با توجه به این ترکیبات مهم و ارزشمند موجود در ژل رویال، به جرأت می تواند گفت که مصرف این ماده، می تواند اثرات مثبت درمانی را برای تمامی انسان ها دارا باشد.

ژل رویال طبیعی

خواص درمانی ژل رویال طبیعی

امروزه در فروشگاه های معتبر عرضه انواع محصولات زنبورعسل، ژل رویال به صورت پودر خالص و یا مخلوطی از عسل طبیعی، عرضه شده که گفته می گردد با توجه به اینکه ژل رویال به زودی فاسد گردیده، باید در دمای فریز شده مورد نگه داری قرار گیرد تا ترکیبات و خواص خود را از دست ندهد و همواره تأکید شده تا از خرید ژل رویالی که در فریزر نگه داری نمی گردد، خودداری شود.
گفتنی است که طبق نظرات مشاورین و متخصصین، مصرف ژل رویال همراه با عسل طبیعی، از جمله بهترین طریقه های مصرف آن بوده که اگر به صورت زیر زبانی مصرف گردد، علاوه بر آنکه می تواند بهتر جذب خون گردد، از خواص درمانی ذیل برخوردار بوده است:

  • ژل رویال به واسطه دارا بودن ماده ای به نام استیل کولین، می تواند در درمان بیماری های عصبی و درمان آلزایمر در افراد، موثر باشد.
  • وجود اسیدهای چرب ضروری در ترکیبات ژل رویال، می تواند در درمان ناتوانی های جنسی مبنی بر کمبود تعداد اسپرم و یا تخمک گذاری در مردان و زنان، مفید واقع گردد.
  • مصرف ژل رویال، خواص ضدسرطانی فراوانی را دارا می باشد.
  • ژل رویال می تواند در درمان بیماری های ریوی نیز اثرگذاری مفیدی را داشته باشد.
  • مصرف ژل رویال، کلسترول خون را کاهش داده و می تواند در درمان بیماری های قلبی نیز موثر باشد.
  • گفتنی است که وجود ماده ای به نام کلاژن در ژل رویال، سبب شده تا از این ماده در تولید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی نیز بهره برده شود که توانسته اثرات درمانی مفیدی را در جلوگیری از مشکلات و التهابات پوستی و چروک پوست، داشته باشد.

در حال حاضر شما می توانید با ارتباط داشتن با نمایندگان و مشاورین فروشگاه های معتبر انواع محصولات و فرآورده های زنبورعسل در کشور، بهترین و عالی ترین ژل رویال را با قیمتی مناسب خریداری کنید.