آیا کارخانجات معتبر و دارای مجوز تولید بهترین و اصل ترین عسل موجود در
استان لرستان را می شناسید؟ عسل مرغوب چه ویژگی هایی را دارا می باشد؟
عسل یکی از فرآورده های تولیدی از شهد گل ها و گیاهان معطر موجود در مراتع و جنگل ها بوده، که توسط زنبورداران مستعد با شرایطی کاملا پیچیده و بسیار مناسب، تولید گردیده و به سبب دارا بودن ترکیباتی چون کربوهیدارت، ویتامین و املاح معدنی، و به خصوص داشتن قندهای مهم مانند گلوکز و فروکتوز و همچنین درصد معینی آب، خواص منحصربفرد دارویی را داشته است.
امروزه استان هایی چون کردستان، اردبیل و شهرستان سرعین و استان لرستان از جمله تولید کنندگان عسل در کشور محسوب می شوند که در این بین می توان نام استان لرستان را به عنوان تولید کننده مرغوب ترین نوع عسل در کشور دانست.
اگر تابحال تردیدی برای تهیه عسلی اصل داشته اید و به سبب آنکه نمی توانید عسل اصل را از تقلبی تشخیص دهید اقدام به خرید آن ننموده اید، امروزه این امکان فراهم گردیده تا عسل درجه یک کشور، یعنی عسل لرستان را از مراکز فروش و توزیع معتبر آن، بخواهید. باید گفت با توجه به اینکه دنیای امروزی به سمت کیفیت رو به پیشرفت بوده و همواره رقابت بر سر قیمت و کیفیت می باشد، خوشبختانه این کارخانجات تولیدی و بسته بندی عسل لرستان، توانسته اند محصولی اصل و درجه یک را با قیمتی مناسب روانه بازارهای کشور نمایند و دیگر نگرانی در بازارهای فروش و تهیه عسل وجود نخواهد داشت.
عسل مرغوب می تواند خواص درمانی چون ضدمیگرن، ضدکم خونی، ضدسرما خوردگی و ضدسرفه داشته باشد و مصرف روزانه به مقدار کافی عسل، مورد پیشنهاد اکثر مشاورین تغذیه و گوارش بوده است.