امروزه بازارهای فروش عسل در کشور، دارای مراکز پخش معتبر در حوزه عسل
گیاهی ناب ایرانی تولید شده در استان لرستان بوده و عسلی تضمین شده را عرضه
نموده اند.
عسل طبیعی و ناب تولید شده در استان لرستان، به واسطه استعداد فوق العاده مراتع و کوهستان های این استان در زمینه وجود انواع پوشش گیاهی انواع گیاهان دارویی، به مرغوبترین عسل تولیدی در کشور تبدیل گردیده است.
عسل طبیعی، عسلی خوش طعم، غنی از انواع مواد حیاتی و مورد نیاز بدن انسان چون مواد معدنی، ویتامین ها و کربوهیدرات ها بوده که به سبب طبع معتدلی که داشته، مفید برای هر انسانی با هر طبعی بوده است.
اما همواره این دغدغه و نگرانی جدی برای مصرف کنندگان عسل وجود داشته که چگونه می توانند عسل طبیعی و اصل را از میان بیش از 50 درصد انواع عسل های تقلبی و مصنوعی موجود در بازار تهیه نمایند؟
بله همانطور که متوجه شدید متأسفانه بیش از 50 درصد عسل های موجود در بازار تقلبی بوده که می توان گفت این دسته از عسل ها یا هیچ درصدی از دخالت زنبورهای عسل را با خود به همراه نداشته و تنها توسط شیره میوه ها و گلوکزهای تجاری تولید گردیده و یا اینکه با درصد کم دخالت زنبورهای عسل و در مقابل با تغذیه آب و شکر تولید گردیده اند.
با توجه به اینکه امکان تشخیص عسل اصل از تقلبی، برای مصرف کنندگان عادی عسل وجود نداشته، به جرئت می توان گفت که شناخت تولیدکنندگان معتبری که با تست مرغوبیت عسل در آزمایشگاه های تخصصی خود، عسل اصل و کاملا خالص را روانه بازار نموده اند، می تواند بهترین راهکار در خرید عسل تضمینی و باکفیت باشد.