عسل هفت برج خارون دانش‌، تجربه، طبیعت

ملاک انتخاب عسل خوب چیست؟

برای این که بتوان عسل و خوب و طبیعی را تهیه کرد همواره ملاک هایی وجود دراد که می توان با استفاده از آن ها خریدی مناسب نیاز خود انجام داد.
بسیاری از مردم عسل را به غیر از جنبه خوراکی بودن آن برای خواص دارویی و درمانی آن استفاده می کنند. پس باید بسیار دقت کنند که عسل مورد استفاده اصلی و طبیعی باشد. برای این که بتوان عسل خوب را تهیه کرد باید به یک سری نکات و ملاک هایی توجه کرد. برای کسانی که به صورت عادی هستند و تا به حال کار زنبور داری را انجام نداده اند با استفاده از حواس خود باید عسل اصلی را تشخیص دهند. به این گونه که عسل طبیعی دارای رنگی شفاف و بویی مطبوع مانند عطر گل ها می باشد که با عسل غیر طبیعی تفاوت بسیاری دارد.

توسط |2016-12-01T01:30:00+03:3011 آذر 1395|عسل|0 کامنت

درباره مولف :

گذاشتن کامنت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انواع عسل و خواص آنها

عسل های موجود در بازار دارای انواع مختلفی می باشد که به وسیله ی زنبورهای عسل جمع آوری شده اند و بسیاری از بیماری ها را با خواص شگفت انگیز خود درمان می کنند.

زنبورهای عسل با فعالیت‌های زیادی که انجام می دهد عسل را در داخل کندو می آورند به این صورت که شهد گلها را در داخل کندو روی سلول های مومی شکل ذخیره می کنند و پس از تغییر شکل آنها را به عنوان عسل به زنبور دار تحویل می دهند. بر اساس نوع گلی که زنبورها شهد آنها را برداشت می‌کنند دارای انواع مختلفی می باشند.
با توجه به اینکه زنبور عسل از کدام گل برای برداشت عسل و شهد آن استفاده کرده است می توان اظهار کرد که عسل ها دارای خواص متفاوتی از یکدیگر هستند و هر کدام می‌توانند منحصر بفرد باشد.
یکی از این انواع عسل مخلوط می باشد که در بازارهای زیادی این عسل دیده می‌شود زیرا زنبورداران برای اینکه به عسل های مطلوب مختلف با یکدیگر ترکیب کرده و عسل مخلوط را به خریدار تحویل می دهند.
نوع دیگر عسل ها عسل جنگلی می باشد که از چندین گیاه و شیر تولید می شود و می تواند رنگ تیره ای داشته باشد که به دلیل آب و هوای مختلف در منطقه آنها ممکن است هر سال نوع اثر آن تفاوت کنند.

توسط |2016-12-01T01:30:00+03:3011 آذر 1395|عسل|0 کامنت

درباره مولف :

گذاشتن کامنت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا