اصفهان در کنار پولکی و گز های معروفش مرکز پخش عسل های بسیار مرغوب و درجه یک نیز می باشد البته این نکته درست می باشد که کسی اصفهان را خیلی به نام عسل نمی شناسد و معروفیت چندانی در این زمینه کسب نکرده است.
در اکثر شهر ها عمل کاشت گیاهان مختلف برای تولید عسل انجام می شود ولی در این بین برخی از شهر ها در بین مردم خیلی آوازه و شهرت پیدا کرده اند، از جمله دزفول، شمال، اردبیل نام سه تن از شهر های معروف می باشد که در زمینه ی تولید و عرضه ی عسل در کشور و حتی به سایر کشور های جهان فعالیت دارند.
در این بین در حق شهر هایی چون مشهد و اصفهان جفا شده است و ناشناخته مانده اند البته آن ها به سایر محصولات جانبی شان شهرت دارند، در مورد اصفهان باید بگوییم که شهر خوانسار که از توابع این استان محسوب می شود عسلش بسیار معروف می باشد و خیلی ها به این شهر سفر می کنند تا از عسل گز انگبین معروف آنها خریداری کنند زیرا همان طور که می دانید انگبین ماده ی اولیه ی گز معروف خوانسار می باشد از همین ماده عسلی اعلا نیز تولید می شود.
ولی در اصفهان هم کم گیاهانی رشد نمی کنند مثلا سبزی معروف به اسم جعفری به راحتی در کشتزارهایش کاشته می شود و علاوه بر استفاده از خود سبزی، بخشی از آن هم به تولید عسل جعفری اختصاص داده می شود، شاید عسلی است که تا به امروز آن را مصرف نکرده باشید ولی یقین بدانید که کمتر از عسل های دیگر نیست و تمام خاصیت های خوب یک عسل مرغوب را در خود جای داده است.
به هر حال در اصفهان و شهر معروفش خوانسار که ذکر شد مراکز پخش و حتی بسته بندی عسل وجود دارند که عسل این مناطق را به تمام کشور عرضه می کنند