آیا می دانید که عسل تک گل چه نوع عسلی بوده و چه خواصی را دارا بوده است؟ کدام مراکز فروش انواع عسل طبیعی را در تهران می شناسید؟
حتما شما هم تا به امروزه از انواع عسل طبیعی و گیاهی موجود در مراکز فروشگاهی و فروش مواد غذایی، خریداری نموده و مصرف گرده اید و شاید تابحال توجه خاصی به کیفیت و قیمت عسل خریداری شده نداشته اید.
اما آیا می دانید که اکثر عسل های عرضه شده در این فروشگاه ها، درصد بالایی از ساکارز را دارا بوده و یا عمدتا انواع عسل های تغذیه شده با آب و شکر می باشند که به هیچ وجه خاصیت دارویی و درمانی را نداشته اند؟
عسل طبیعی، عسلی سرشار از تمامی مواد و ترکیباتی منحصربفرد با درصدهای معینی بوده که عمدتا ملاک ناب و درجه یک بودن عسل طبیعی، درصد پایین ساکارز موجود در آن بوده است.
حال آیا می دانید که عسل تک گل با نام دیگر عسل درمانی، در کدام گونه های مختلف در کشور ما تولید گردیده و چه قیمتی را در بازارهای شهر تهران داشته اند؟

عسل تک گل

عسل تک گل طبیعی

اگر در یک منطقه گونه ای از یک گیاه پرشهد، در اصطلاح گیاه غالب در آن منطقه لقب گرفته باشد، طبیعی است که زنبورهای عسل بیشتر از شهد آن گیاه اقدام به تولید عسل نموده اند که نام آن عسل تک گل و یا همان عسل دارویی و درمانی بوده است.
این در حالی است که عمدتا در فصل بهار به سبب تنوع پوشش گیاهی موجود در یک منطقه، عسل تولید شده با نام عسل چندگل یا چندگیاه شهرت پیدا نموده و می تواند خواص ترکیبی از انواع عسل های طبیعی را دارا باشد.
اگر بخواهیم از انواع عسل های تک گل مواردی را نام ببریم، می توانیم به عسل گون، عسل آویشن، عسل شوید، عسل گشنیز، عسل جعفری، عسل سیا دانه، عسل زرشک و عسل عناب اشاره کنیم که هر یک خواص درمانی منحصربفردی را دارا بوده اند.
شایان ذکر است که عسل گون یکی از انواع عسل های مناسب برای بیماران کم خونی بوده و عسل آویشن و عسل سیاه دانه، از انواع عسل های مفید برای بیماران دیابتی بوده اند.
به توصیه اکثر مشاورین تغذیه و گوارش، مصرف روزانه عسل طبیعی حتی به مقدار یک تا دو قاشق غذاخوری، می تواند خواصی چون تقویت معده و دستگاه گوارش، تقویت بینایی، افزایش میل جنسی، ازدیاد شیردهی مادران و بهبود مشکلات قلبی و کلیوی را به همراه داشته باشد.
با توجه به اینکه نمی توان وجود افرادی سودجو در بازارهای سراسر کشور را نادیده گرفت، ارتباط داشتن با مراکز توزیع معتبر در زمینه فروش انواع مرغوبترین عسل تولیدی در کشور، می تواند خریدی بدون دغدغه را برای شما به ارمغان بیاورد.