آیا از نقش دارویی و درمانی ژل رویال چیزی می دانید؟ امروزه مراکز معتبر صادراتی انواع مصحولات زنبورعسل در استان اصفهان، بهترین ژل رویال ایرانی شرایط صادرات بسیار خوبی را داشته است؟
امروزه مصرف کنندگان عسل طبیعی، باید بدانند که تنها فرآورده ی ارزشمند زنبورعسل، عسل نبوده و ماده ای به نام ژل رویال، جدای از نقش بسیار فزاینده ای که در کندو عسل داشته، خواص منحصربفرد دارویی و درمانی برای انسان ها داشته است.
بله از جمله دیگر فرآورده های ارزشمند زنبورعسل، ژل رویال یا همان شاه انگبین نام داشته که زنبورهای کارگر تا دو هفته پس از تولد، این ماده را توسط غدد مغزی خود، تولید کرده و آن را به عنوان منبعی از مواد ارزشمند، تغذیه ی اصلی زنبور ملکه در کندو عسل، معرفی نموده اند.
ژل رویال، مایعی سفید رنگ موجود در کندو عسل بوده که لاروها تا پایان 4 روز اول حیات و زنبور ملکه، تا پایان عمر خود از آن تعذیه نموده اند و ویژگی های منحصربفرد موجود در زنبور ملکه مانند قدرت بارور شدن و یا طول عمر بیش از 5 سال، به سبب همین تغذیه ی ارزشمند آن از ژل رویال می باشد.
گفتنی است که زنبورداران، ژل رویال را به صورت مایع از کندو عسل خارج کرده و پس از پودر نمودن، آن را روانه بازارهای مصرفی انسان ها نموده اند. اما آیا می دانید که چرا ژل رویال از کندو عسل برداشت شده و مصرف آن چه خواص مفیدی را برای انسان ها دارد؟

ژل رویال ایرانی

خواص مفید ژل رویال

شایان ذکر که با آزمایشاتی که بر روی ژل رویال صورت گرفته، ترکیباتی از آن بدست آمده که مصرف آن را به عنوان یک داروی گیاهی، می تواند خواص مفیدی را برای انسان ها دارا باشد. از جمله مهم ترین ترکیبات تشکیل دهنده ژل رویال، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • اسیدهای آمینه و چرب ضروری مانند آرژین.
  • انواع مواد آلی چون کلسیم، فسفر، منگنز، آهن، پتاسیم.
  • انواع ویتامین های گروه های B ،A ،D ،C و E.
  • موادی چون کلاژن و استیل کولین.
  • ماده ای ضدسرطانی به نام HAD10.
  • آب.

همانطور که متوجه شدید، با توجه به این ترکیبات ارزشمند موجود در ژل رویال، زنبورداران با کشیدن آب این ماده، آن را به صورت پودرهایی بسته بندی شده، به مصرف کنندگان عرضه نموده اند. گفتنی است به سبب آنکه ژل رویال ماده ای حساس و زودفاسد بوده، در تمامی مراکز فروش بایستی در داخل فریزر و به دور از نور مستقیم نگه داری گردد.
مصرف ژل رویال خالص و اصل همراه با عسل طبیعی، بهترین طرز مصرف این ماده ارزشمند بوده که برای آن، می توان چندی از خواص مهم را عنوان داشت:

  1. درمان مشکلات مربوط به نازایی و ناباروری.
  2. درمان مشکلات قلبی و عروقی.
  3. بهبود کم خونی.
  4. درمان مشکلات عصبی مانند آلزایمر و اضطراب.
  5. جلوگیری از تشکیل هورمون ها و سلول های سرطانی.

امروزه در استان اصفهان که یکی از پایگاه های مهم در صنعت زنبورداری کشور نیز لقب داشته، مشتریان می توانند به طور مستقیم و بدون هیچ واسطه ای، انواع ژل رویال ایرانی را با قیمت بسیار مناسب، خریداری کنند و نگرانی پیرامون کیفیت این ماده ارزشمند نداشته باشند.
خوشبختانه شرایط ویژه ای برای صادرات انواع محصولات زنبورعسل به خصوص ژل رویال در این استان اصفهان فراهم شده و مشتریان می توانند با کارشناسان این مراکز معتبر صادراتی، در ارتباط تلفنی و یا ایمیل باشند.