آیا از خواص دارویی و درمانی عسل آویشن چیزی می دانید؟ این عسل برای چه افرادی مفید است؟ کدام مراکز توزیع عسل ایرانی را می شناسید که عسل آویشن ممتاز را عرضه می نمایند؟
در حال حاضر در تمامی فروشگاه های مواد غذایی معتبر، به جرئت می توان گفت که یکی از پرفروش ترین مواد غذایی موجود، عسل طبیعی بوده که با توجه به خواص منحصربفردش، از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار بوده است.
یک عسل طبیعی که تولید شده از شهد معطر و شیرین گل های گیاهان دارویی بوده و در این بین زنبورهای کارگر نقش بسزایی را داشته اند، سرشار از انواع ترکیباتی ضروری و مهم برای ادامه حیات انسان ها بوده است که می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  1. بیش از 80 درصد انواع مواد قندی مونوساکاریدی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز.
  2. انواع مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم و منگنز.
  3. انواع مواد مغذی و ویتامینی مانند ویتامین C ،K، تیامین و اسید اسکوربیک.
  4. کربوهیدرات ها.
  5. دارای بیش از 17 درصد آب.

جالب است بدانید که وجود این درصد از آب در ترکیبات عسل طبیعی، این ماده غذایی را به سخت فاسدترین ماده ی غذایی تبدیل نموده و حتی عسلی پیدا شده که عمری چندین ساله از زمان های بسیار دور را داشته است.
همین امر سبب شده تا امروزه بحث صادرات و حمل و نقل عسل طبیعی، امری آسانتر باشد و بنظر می رسد که می توان تجارت عسل طبیعی را تجارتی پرسود در دنیا و به خصوص در کشور مستعد ایران نامید.
کشور غنی ما، دارای انواع متنوعی از پوشش گیاهی مستعد در اکثر مناطق خود بوده که زنبورداران توانسته اند انواع عسل های طبیعی مفید را تولید و گامی مهم در راستای حفظ سلامت انسان ها برداشته باشند.
یکی از گونه های مشهور عسل طبیعی، عسل آویشن بوده که تقریبا در اکثر مراکز تولیدی و فروشگاهی عسل وجود داشته و می تواند خواص منحصربفرد درمانی و تغذیه ای را داشته باشد.

عسل آویشن

معرفی عسل آویشن طبیعی

عسل آویشن از شهدهای معطر گیاه آویشن تولید گردیده که گیاهی از تیره نعنا، با گل های سفید و مایل به بنفش و سرخ و دارای اسانس هایی معطر مانند تیمول و کارواکرول بوده که به همین سبب از آن به عنوان یک ادویه خوش بو در آشپزی استفاده شده و عسل تولید شده از آن هم رایحه ای خوش داشته است.
عسل آویشن دارای رنگ عقیقی بوده و سرشار از انواع ویتامین هایی چون A و E می باشد که می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • بهبود آسم و تنگی نفس.
  • بهبود سرفه های شدید و گلودرد.
  • بهبود دردهای عادت ماهیانه.
  • درمان کننده دردهای مفصلی.
  • ضدتشنج و تقویت کننده روده.

شایان ذکر است که عسل آویشن طبیعی، یکی از گونه های مفید عسل طبیعی برای افراد دیابتی بوده که با توجه به نوع و درجه دیابت و زیر نظر پزشک، می تواند مورد استفاده این افراد قرار بگیرد.
امروزه تهیه عسل طبیعی و اصل که خواص بی نظیری داشته، تنها از مراکز معتبر فروش امکان پذیر می باشد و شما می توانید با شناخت مراکز توزیع معتبر، انواع عسل طبیعی به خصوص عسل آویشن را به صورت عمده و با قیمتی ارزانتر خریداری نمایید.