امروزه خوشبختانه مراکز تهیه انواع بهترین عسل تولیدی در کشور مخصوص استان
لرستان، با عرضه این محصولات با نازلتزین قیمت، بخش مهمی از نیاز افراد به
عسلی اصل را برطرف نموده اند.
آیا می دانید یکی از مواد غذایی با ارزش و سرشار از خواص دارویی و گیاهی عسل بوده و امروزه در کشور ما استان لرستان یکی از پایگاه های مهم در زمینه تولید و صادرات انواع عسل درجه یک می باشد؟
بله باید طبق آمار و ارقامی که طی گزارشاتی بدست آمده، استان لرستان را با تولید بیش از 1000 تن عسل در کشور، رتبه 7 را در زمینه تولید عسل و رتبه اول را در زمینه عسلی طبیعی و درجه یک دانست و موجب آن طبیعت بسیار غنی این استان از مراتع و جنگل های با پوشش گیاهی قوی بوده است.
عسل یکی از فرآورده های مهم از شهد گل های معطر بوده که دارای انواع ویتامین ها مانند تیامین و مملو از مواد معدنی مانند آهن و کلسیم بوده و توانسته در درمان و بهبودی بسیاری از بیماری های شایع در افراد موثر باشد. به طوری که مصرف عسل روزانه به تمامی افراد توصیه گردیده و می تواند در درمان بیماری های مربوط به دستگاه گوارش، کبد، قلب، سیستم عصبی و بیماری کم خونی بسیار زیاد مفید واقع گردد.
امروزه با توجه به اینکه تهیه عسلی اصل و غیرتقلبی از دغدغه های عمده مصرف کنندگان این محصول بوده، مراکز تهیه معتبری در سراسر کشور با تولید کنندگان درجه یک عسل در استان لرستان ارتباط داشه اند و در ارائه عسل اصل لرستان نیز موفق بوده اند.