انواع عسل های گیاهی چه خواص مصرفی داشته اند؟ چگونه می توان از لیست قیمت انواع عسل گیاهی در بازار آگاهی پیدا نمود؟ آیا سایت مشخصی برای اعلام قیمت ها وجود داشته است؟
عسل طبیعی و گیاهی از جمله مواد غذایی ارزشمند در میان افراد نام داشته که هم توانسته خواص تغذیه ای خود را برهمگان آشکار سازد و هم خواص دارویی و درمانی بی نظیرش را شامل حال تمامی افراد در گروه های سنی گوناگون و طبع های مختلف، نموده است.
یک عسل خالص و کاملا گیاهی، درصدی معین از هر یک از ترکیباتی چون انواع مواد معدنی مانند آهن و کلسیم، انواع مواد مغذی و ویتامینی مانند کا و تیامین، کربوهیدرات ها و از همه مهم تر مواد قندی مونوساکاریدی چون گلوکز و فروکتوز داشته که همگی این مواد می توانند مورد نیاز بدن تمامی انسان ها برای ادامه حیات باشند.
خوشبختانه در کشور ما با توجه به تنوع فراوان در پوشش گیاهی انواع گونه های مختلفی از گیاهان دارویی، شاهد تولید انواع گونه های عسل طبیعی با خواص منحصربفردی بوده ایم که توانسته اند در درمان بسیاری از امراض و مشکلات، مفید واقع گردند.
حال آیا می دانید که خواص هر یک از انواع عسل های گیاهی چه بوده است؟ چگونه می توان بهترین و خالص ترین عسل گیاهی را با قیمت مناسبی خریداری نمود؟

عسل گیاهی

آشنایی با خواص عسل های گیاهی

همانطور که متوجه شدید، کشور ایران یکی از کشورهای غنی در زمینه وجود انواع پوشش گیاهی متنوع بوده و تقریبا از شهد هر گل معطر گیاهان دارویی، عسلی طبیعی توسط تولیدکنندگان عسل، بدست آمده که می توانند خواص درمانی شگفت انگیزی را دارا باشند.
در اینجا به چند مورد از خواص عسل های گیاهی، اشاره شده است:
عسل آویشن: یکی از مشهورترین گونه های عسل طبیعی که از شهد گیاه معطر و خوش طعم آویشن تولید شده و دارای انواع ویتامین هایی چون A و E بوده که گفتنی است علاوه بر خواص عمومی عسل طبیعی، می تواند مفیدترین عسل درمانی برای بیماران دیابتی باشد.
عسل سدر: عسل سدر که از میوه های درخت سدر با نام کنار تولید شده و به عسل کنار هم مشهور بوده، می تواند خواص درمانی مفیدی را دارا باشد و مهم ترین خواص آن، افزایش قوای جنسی در میان افراد بوده است.
عسل گون: از جمله پرفروش ترین گونه های عسل طبیعی که تقریبا در تمامی مناطق ایران وجود داشته، عسل گون بوده که عسلی با رنگ روشن و با خاصیت خونسازی بسیار بالایی می باشد.
از جمله دیگر انواع عسل های گیاهی و دارویی، می تواند به عسل زرشک، عسل عناب، عسل شوید، عسل جعفری و عسل اقاقیا اشاره داشت که از جمله عسل های مفید درمانی محسوب شده و می توانند اثرات مثبت دارویی و تغذیه ای را دارا باشند.
لازم به ذکر است که همواره مصرف روزانه یک قاشق چایخوری از عسل طبیعی در وعده های گوناگون، می تواند خواص منحصربفرد درمانی را برای تمامی انسان ها دارا باشد و بدون شک یکی از توصیه های مهم مشاورین تغذیه و گوارش بوده است.
برای آگاهی از لیست قیمت انواع عسل های گیاهی خالص، می توانید به سایت های معتبر اینترنتی مراجعه کنید و یا اینکه با مشاورین نمایندگی های معتبر پخش عسل ایرانی در کشور، ارتباط مستقیم داشته باشید.