آیا نام عسل گل شوید را شنیده اید؟ مصرف عسل گل شوید چه خواصی را دارا بوده است؟ چگونه می تواند از قیمت مرغوبترین انواع عسل طبیعی آگاهی پیدا نمود؟
عسل، مقوی ترین و شیرین ترین ماده ی غذایی و دارویی شناخته شده از زمان های دور تا به امروزه می باشد که با توجه به ترکیبات و خواص منحصربفردی که داشته، ارزشمندترین ماده ی موجود و تولید شده از طبیعت بوده است.
زنبورهای کارگر با جمع آوری شهد انواع گل های گیاهان دارویی مفید و ذخیره سازی آنها در شان های ذخیره شهد در کندو عسل، ماده ای با نام عسل طبیعی را تولید نموده اند که یکی از ناب ترین محصولات زنبورعسل قلمداد شده و امروزه مصرف کنندگان بیشماری در دنیا داشته است.
خوشبختانه کشور ایران، یکی از مراکز مهم در تولید انواع گونه های عسل طبیعی با توجه به غنی بودن اکثر مناطق کشور از نظر تنوع پوشش گیاهی بوده و امروزه شاهد صادرات انواع مرغوبترین عسل ایرانی به کشورهایی چون عراق، امارات، ترکیه و روسیه بوده ایم.
تقریبا از هر گونه ی مفید گیاهان دارویی در کشور ما، انواع عسل طبیعی و کاملا خالص توسط تولیدکنندگان معتبری از عسل، تولید شده، که در استان هایی چون لرستان، کردستان، اردبیل، خوزستان و سیستان بلوچستان شاهد تولید انبوهی از انواع عسل ایرانی کاملا ارگانیک و اصل هستیم.
یکی از گونه های عسل طبیعی که امروزه در کشور ما تولید شده، عسل گل شوید می باشد. آیا می دانید که عسل گل شوید چگونه تولید شده و می تواند چه خواصی را دارا باشد؟

عسل گل شوید

عسل گل شوید و خواص آن

گیاه شوید با نام علمی Dill از جمله گیاهان یک تا دو ساله با ارتفاع نزدیک به یک متر بوده که بومی مناطق جنوب غربی آسیا و آسیای میانه می باشد و در کشور ما در دشت های مرکزی و شرقی از رویش بیشتری برخوردار بوده که گفتنی است شهرستان اقلید از بزرگ ترین تولیدکنندگان شوید در ایران است.
امروزه تولیدکنندگان عسل طبیعی، از فرآورده ی شهد گل های گیاه شوید، عسلی یا نام عسل گل شوید را تولید نموده اند که با توجه به ترکیباتی چون انواع فلاونوئیدها، ویتامین ب کمپلکس و ماده ی معدنی کلسیم در گیاه شوید، عسل شوید می تواند خواص درمانی منحصربفرد ذیل را دارا باشد:

  • ضدسرطان و موثر در درمان تپش قلب.
  • کاهش دهنده کلسترول مضر و چربی خون.
  • جلوگیری از پوکی استخوان و ازدیاد شیردهی مادران.
  • تقویت دندان ها و استخوان ها و کنترل دوران قاعدگی در زنان.

شایان ذکر است که عمدتا رنگ عسل شوید، سبز تیره بود و زمان برداشت آن در فصل تابستان و از ماه تیر تا مرداد بوده است.
شما مصرف کنندگان انواع عسل طبیعی می توانید مرغوب ترین عسل گل شوید را از نمایندگی های معتبر فروش عسل ایرانی در سراسر کشور خریداری نمایید و برای آگاهی از قیمت انواع عسل طبیعی، می توانید با کارشناسان و مشاورین در این خصوص، ارتباط مستقیم داشته باشید.