آیا می دانید که عسل لرستان، چه جایگاهی در بازارهای فروش عسل داشته است؟ چگونه می توان از قیمت انواع عسل خالص تولیدی در لرستان، آگاهی پیدا کرد؟
نقش دارویی و تغذیه ای عسل طبیعی و خالص به قدری اهمیت داشته که همواره انسان ها به دنبال خریداری بهترین گونه های عسل بوده اند تا بتوانند در حفظ سلامت خود، امر مهمی را صورت داده باشند. البته وجود داشته اند افرادی که تنها قیمت برایشان مهم بوده و در واقع کیفیت را فدای قیمت نموده اند، چرا که نمی دانند عسل بی کیفیت، ارزش صفر درصدی از خواص، در برابر یک عسل خالص و مرغوب داشته است.
حال آیا می دانید که امروزه، عسل لرستان از جمله مرغوبترین انواع عسل ایرانی در بازار شناخته شده و خریداری خالص ترین نوع آن، می تواند خواص منحصربفرد دارویی و تغذیه ای را برای شما به ارمغان داشته باشد؟

عسل لرستان

جایگاه عسل لرستان

امروزه اگر چه که بیشتر نواحی کشور ما، از شرایط مساعد اقلیمی و تنوع پوشش گیاهی برخوردار بوده، اما به جرئت می توان گفت که استان لرستان، به سبب دارای موقعیت فوق العاده ی جغرافیایی و طبیعتی بکر و پر تنوع از لحاظ وجود گیاهان مفید دارویی، دارای تجارتی شگفت انگیز در صنعت زنبورداری بوده و امروزه عسل تولیدی در لرستان، جایگاه نخست را از نظر مرغوبیت داشته است.
بله در استان لرستان، امروزه بیش از 1800 زنبوردار فعال در سطح استان، اقدام به پرورش زنبورعسل و تولید فرآورده ی مهمی چون عسل طبیعی نموده اند که گفتنی است میزان سالیانه تولید عسل خالص در این استان، به چیزی بالغ بر 1500 تن می رسد.
شایان ذکر که در این استان، انواع گونه هایی از عسل طبیعی مانند، عسل گون گز، عسل شتیزه کوهی، عسل آویشن و عسل چندگیاه در دو نوبت بهاره و پاییزه تولید و برداشت گردیده که هر یک از آنها، خواص مفید دارویی و درمانی را دارا بوده اند.
عسل گون که از جمله پرفروش ترین گونه های عسل در این استان بوده، عسلی مفید برای بیماران دارای کم خونی بوده و عسل آویشن هم می تواند مفید برای بیماران دیابتی باشد.
با توجه به آنکه در بازارهای امروزی خرید و فروش عسل در کشور، ترس از خرید عسلی تقلبی و مصنوعی وجود داشته، شما می توانید با ارتباط داشتن با مراکز خرید عسل لرستان در کشور، عسلی کاملا خالص و مرغوب را با قیمت مناسبی نیز خریداری کنید.