آیا می دانید مصرف چگونه عسلی را برای مادران باردار تجویز نموده اند؟ آیا با فواید مصرف عسل در دوران بارداری آشنایی داشته اید؟ چگونه می توان یک عسل خالص و طبیعی خریداری کرد؟
عسل طبیعی و خالص ماده ای سرشار از انواع مواد و ترکیباتی خاص و استثنایی بوده که امروزه مصرف آن به تمامی افراد جامعه در تمامی گروه های سنی توصیه شده و همواره تأکید شده تا عسلی خالص و اصل را از مراکز فروش معتبر خریداری کنید.
باید بدانید که امروزه با توجه به وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی موجود در بازارهای خرید و فروش عسل، مصرف اینگونه از عسل ها، نمی تواند خواص مفید درمانی را برای افراد دارا باشد و امروزه دغدغه ای جدی را برای مصرف کنندگان عسل به وجود آورده است.
آیا می دانید که از دسته افرادی که همواره دغدغه ای پیرامون مصرف عسل داشته اند، مادران باردار بوده که بنظر می رسد باید بیشتر از سایر انسان ها، در تهیه عسلی خالص و کاملا پاستوریزه، تلاشی جدی نمایند که تنها راهکار آن، شناخت مراکز معتبر و مجوزدار فروش عسل طبیعی می باشد.
حال حتما این سوال برایتان پیش آمده، که آیا مصرف عسل در دروان بارداری برای سلامتی جنین و مادر، مضر بوده است؟ آیا مصرف عسل فوایدی را برای مادران دارا می باشد؟

عسل بارداری

مصرف عسل و بارداری

همانطور که متوجه شدید، یک عسل طبیعی و خالص، ماده ای با ارزش غذایی بالا و سرشار از انواع مواد آلی، ویتامینی، کربوهیدرات، پروتئین و قندهای ساده مونوساکاریدی بوده که به طور جد هر یک از این ترکیبات، مورد نیاز ادامه حیات انسان ها بوده است.
اما باید اشاره داشت که این ترکیبات ذکر شده، به طور کاملا طبیعی در یک عسل خالص و پاستوریزه وجود داشته است و به جرئت می توان گفت که عسلی که تقلبی و خام باشد، همراه خودش انواع باکتری هایی چون بوتولیسم را دارا می باشد که به خصوص برای کودکان زیر یک سال اصلا مفید نمی باشد و به این دسته از افراد، منع مصرف عسل نیز وجود داشته است.
اما در بزرگسالان که دستگاه گوارشی قدرتمند در مقابل این باکتری ها داشته اند، نمی تواند عوارضی آنچنانی ایجاد کند و در مقابل با توجه به مسمومیت هایی که بعضا شامل حال افرادی چون مادران باردار می گردد، توصیه شده تا همواره عسلی خالص و پاستوریزه را با بهترین مارک خریداری و مصرف کنند.
حال شایان ذکر است که بگوییم، مصرف عسل خالص برای مادران در دوران بارداری، می تواند فواید خوبی را دارا باشد. این فواید عبارتند از:

  • عسل خالص می تواند سبب کاهش واکنش های حساسیت زا باشد.
  • عسل دارای مواد قندی سالم و طبیعی بوده که به کنترل وزن کمک شایانی می نماید.
  • مصرف عسل دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده است.
  • عسل طبیعی تأثیر رشد باکتری ها را در بدن انسان، کاهش می دهد.

به طور کلی می توان گفت که مصرف یک عسل خالص و مرغوب، در دوران بارداری نیز به مادران توصیه شده که می تواند سلامت وی و جنین را به همراه داشته باشد.
در حال حاضر با وجود مراکز معتبر خرید انواع عسل ایرانی تولید شده توسط تولیدکنندگان معتبر کشور، شما می توانید خریدی آسان و بدون نگرانی پیرامون کیفیت و حتی قیمت عسل طبیعی داشته باشید.