یک کیلو عسل سدر و همچنین خود گیاه سدر دنیایی از مواد مغذی و مفید برای بدن هستند. این عسل در کشور ما ایران فروش خوبی دارد و جزو عسل هایی است که با استقبال فراوان رو به رو می شود.
گیاه سدر یا همان درخت کنار گیاهی سرد و خشک می باشد که محل رویش آن بیشتر در مناطق جنوب کشور عزیزمان است. پزشکان سنتی در مورد خواص این گیاه و عسل بدست آمده از آن بسیار صحبت کردند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

اثرات درمانی سدر
اگر شما جزو دسته افرادی می باشید که پرخاشگری های عصبی در آن ها زیاد است حتما از سدر استفاده نمایید زیرا خاصیت خنک کنندگی آن آرام بخش مفیدی خواهد بود. در جوش خوردن شکستگی، طب سنتی اعتقاد دارد از مواد سردی جات مانند آرد جو، سرکه می توان استفاده کرد آن ها سدر را هم در این گروه جای داده اند.
اگر کودکی در منزل دارید که هنوز به راه نیفتاده است مخلوط سدر و روغن بنفشه تهیه کنید و روزانه بر روی مفاصل و اندام های پای کودک بمالید. خوردن میوه ی درخت کنار یک اشتها آور قوی است پس اگر رژیم چاقی دارید حتما سدر را هم در میان وعده های خود قرار دهید.

عسل سدر
کل خانواده ی عسل ها هم نوعی غذای مفید برای بدن می باشند هم اینکه می توان، آن ها را دارو دانست، عسل سدر هم از قافله ی خاصیت های فراوان عقب نمانده است و ویژگی های درمانی مانند موثر بودن در دردهای ناشی از دستگاه گوارش، تامین ویتامین cبدن در هنگام‌مبتلا بودن به آنفولانزا، پیشگری از بروز سرطان و…. را شامل می شود. این عسل در کشور های عربی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و معروف است