آیا می دانید که مصرف عسل بابونه طبیعی می تواند چه خواص درمانی و تغذیه ای را دارا باشد؟ چگونه می توان از قیمت فروش آن در بازارهای فروش عسل، آگاهی پیدا نمود؟

عسل طبیعی
، ماده ای شیرین و غلیط محلول در درصد معینی از آب بوده که همگان آن را از مقوی ترین و خوشمزه ترین ماده ی غذایی و دارویی در دنیا می شناسند که امروزه بیش از گذشته مصرف کنندگان فراوانی را در جوامع گوناگون، دارا بوده و به یکی از پرفروش ترین مواد غذایی نیز تبدیل گردیده است.
بنظر می رسد که در دنیای امروزی با توجه به وجود عادت های نادرست غذایی و ورود ناخواسته برخی از انواع غذاهای مضر مانند فست فودها به زندگی انسان ها، نیاز به همچین ماده ای سرشار از انواع مواد و ترکیبات ضروری برای بدن انسان، بیش از پیش احساس می گردد.
در حال حاضر با توجه به غنی بودن کشور ایران از لحاظ وجود انواع پوشش گیاهی مستعد و پرشهد در مناطق گوناگون و از طرفی وجود شرایط بسیار مناسب آب و هوایی در این مناطق، زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل جهت تولید انواع عسل طبیعی خصوصا در فصل بهار، امری پررونق محسوب گردیده و امروزه عسل ایرانی، نام محبوبی را در میان کشورهای عربی و اروپایی داشته است.
با توجه به استعداد خوب اکثر مناطق کشور، بدون شک باید شاهد تولید انواع گونه های مختلف عسل های گیاهی و دارویی باشیم که هر یک از آنها می توانند خواص درمانی منحصربفرد خود را دارا باشند. حال آیا عسل بابونه را می شناسید؟ عسل بابونه چه خواصی را دارا می باشد؟

عسل بابونه

عسل بابونه و خواص آن

گیاه بابونه از جمله گیاهان مفید در طب سنتی بوده که بیشتر از آن به عنوان سبزیجات شنیده اید و شاید از آن موارد مصرفی را داشته باشید. این گیاه دارای طبعی گرم و خشک بوده و امروزه از شهد گل های این گیاه، عسل بابونه تولید گردیده است.
بله عسل بابونه نیز دارای طبعی گرم و خشک و رنگ قرمز تیره می باشد که آن را در دسته انواع عسل های دارویی قرار داده اند و مصرف آن می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • عسل بابونه موثر در درمان سردردهای ناشی از سرماخوردگی های شدید بوده است.
  • کاهش دهنده علائم ناشی از دوران یائسگی در زنان و دردهای دوران قاعدگی بوده است.
  • افزایش شیردهی مادران را شامل شده و می تواند در درمان گرفتگی های عضلانی مفید واقع گردد.
  • عسل بابونه می تواند در درمان آرتروز و تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب باشد.
  • ضدمیگرن و کاهش دهنده فشار خون بوده است.

به جرئت می توان این موضوع را بیان داشت که امروزه در بازارهای فروش عسل، به راحتی تقلب صورت گرفته و متأسفانه افرادی سودجو، انواع عسل های تقلبی و مصنوعی را که یا با تغذیه آب و شکر همراه بوده و یا اینکه اصلا دخالت زنبورهای عسل را شامل نشده و از انواع گلوکزهای تجاری تولید شده را عرضه نموده اند و به نوعی سلامت انسان ها، بازیچه دست آنان شده است.
شما مصرف کنندگان عادی عسل، که توانایی تشخیص عسل اصل از تقلبی را نداشته اید، می توانید با ارتباط داشتن با مراکز فروش معتبر و یا عرضه کنندگان آنها در سراسر کشور، خریدی بدون نگرانی از قیمت و کیفیت عسل داشته باشید که این روزها از دغدغه ی جدی مصرف کنندگان عسل بوده است.