آیا می دانید که کدام فروشگاه های عرضه انواع عسل گیاهی در کشور معتبر می
باشند؟ چرا عسل تولیدی استان لرستان، مرغوبترین عسل در کشور نام داشته است؟
عسل ماده ای انرژی بخش و سرشار از انواع مواد آلی و معدنی مانند آهن، کلسیم و انواع ویتامین ها مانند K و تیامین بوده که بدون شک نقش فزاینده ای را در حفظ سلامت انسان ها در ادوار گوناگون تاریخ داشته است.
بله در گذشته نیز افراد بسیاری از خواص ضدآلودگی و ضدباکتریایی عسل در درمان زخم ها و سوختگی های پوست بهره برده بودند و امروزه نیز به سبب وجود انواع مواد غذایی مضر و در خطر بودن سلامت انسان ها، وجود ماده ای پرارزش چون عسل، از موهبات ارزشمند الهی بوده است.
مصرف روزانه عسل طبیعی که مورد توصیه اکثر مشاورین تغذیه و گوارش بوده، توانسته در سلامت دستگاه گوارش و در خونساز بودن افراد دارای کم خونی بسیار زیاد موثر باشد.
اما نکته ی مهمی که پیرامون تهیه عسل وجود داشته، خرید عسل طبیعی و اصل در بین تعداد بی شمار انواع بازارهای تبلیغاتی عسل در کشور می باشد، که گفتنی است بیش از 50 درصد عسل های موجود در این بازارها، تقلبی بوده است.
باید گفت به دلیل آنکه هیچ راهکار مطمئنی برای تشخیص عسلی اصل از تقلبی وجود نداشته، به نظر می رسد که بهترین راهکار، تهیه عسل از تولیدکنندگان و مراکز فروشگاهی پخش معتبر عسل می باشد.
امروزه در کشور ایران، استان لرستان توانسته به دنبال طبیعت غنی و مستعد پرورش و رشد انواع گیاهان دارویی در دامنه کوهستان ها و مراتع خود، زنبورداران بسیاری را علاقه مند به پرورش زنبورهای عسل و تولید عسل نماید و امروزه خوشبختانه این استان توانسته رتبه اول را در زمینه مرغوبیت عسل تولیدی در کشور دارا باشد.
انواع عسل گیاهی اصل و مرغوب استان لرستان را از مراکز فروشگاهی معتبر آن در سراسر کشور با قیمتی مناسب تهیه نمایید.