عسل کوهی نمونه یک عسل ناب و ممتاز است که برای درمان از آن استفاده فراوان می شود. فروشگاه عسل ایران آماده خدمت رسانی بیست و جهار ساعته به همه عزیزان می باشد.
در زمان های قدیم زنبور تنها در میان کوه ها و غار ها عسل را تولید می کرد افراد بومی یک منطقه با دیدن این نحوه ساخت عسل تصمیم گرفتند تا با ساختن سبدهایی شبیه کندو دست به تولید عسل زدند.
این روش انقلابی بود تا ساخت عسل به وسیله انسانها آغاز شود و عسل ها دو نوع شدند یک نوع وحشی و یک نوع دست ساز که امروزه نوع دست ساز به وفور و در مناطق زیادی تولید می شود.
این دستکاری بشر انقدر ادامه داشت تا الان که می بینیم حتی عسل هایی بدو دخالت زنبور هم تولید می کنند اما این یک مزاح است زیرا نباید به چنین ماده ایی نام عسل را نهاد که حتی عطر و طعم شبیه عسل هم ندارد.
اما این دخالت انسان ها قابل قدر دانی است زیرا با یافتن روش های زیادی قادر شدند تا عسل هایی با کیفیت عالی و با طعم ها مختلف و در مقادیر بسیار بالا تولید کنند.
عسل هم همانند صنعت های دیگر با پیشرفت همراه شد به طوری که برای تولید آن باید آموزش های فراوانی دید زیرا برای نگهداری کندو، برای پرورش زنبورها، کنترل جمعیت، شناخت محیط و… روش های تخصصی دارد.
از عسل کوهی به عنوان عسل وحشی هم یاد می کنند و نوع زنبور آن هم بزرگتر و قوی تر هستند و قادرند عسل بیشتری با تعداد کم تولید کنند.