در حال حاضر شرایط ویژه برای صادرات انواع مرغوبترین عسل تولیدی در کشور با
نام عسل لرستان به وجود آمده که می تواند تجارتی مهم در جامعه امروزی
باشد.
عسل ماده ای مملو از انواع قندهای ساده و طبیعی چون ساکارز، فروکتوز و گلوکز می باشد و که بخش مهم و عظیمی از ترکیبات تشکیل دهنده عسل طبیعی را شامل شده و عسل را یکی از ارزشمندترین و پرخاصیت ترین ماده ی غذایی موجود شناخته اند.
شاید بتوان گفت، صادرات همچین ماده ای پرارزش و غنی از ترکیبات دیگری چون آهن و کلسیم، انواع ویتامین هایی چون کا و تیامین، که نقش عمده ای را می تواند در سلامت انسان ها دارا باشد، یک تجارت مهم در هر جامعه ای بوده است.
جالب است بدانید که علاوه بر ترکیبات و خواص مهم و با ارزش عسل که بحث صادرات آن را مهم جلوه می نماید، وجود درصد معینی آب در عسل بوده که این ماده را به یکی از سخت فاسدترین ماده شناخته شده تبدیل کرده و بحث نگه داری، انتقال و صادرات آن را به آسانی امکان پذیر نموده است.

صادرات عسل مرغوب لرستان
به جرئت می توان ادعا نمود که با وجود تولیدکنندگان عسل در استان هایی چون اردبیل، کردستان، همدان و اصفهان، امروزه آمارها حاکی از بیان این امر بوده که استان لرستان، مرغوبترین عسل تولیدی در کشور را داشته و یکی از مراکز صادراتی مهم نیز تلقی گردیده است.
استان لرستان دارای استعداد خوبی در مراتع و کوهستان های خود از جهت وجود انواع پوشش گیاهی گیاهان مفید دارویی بوده و توانسته انواع عسل طبیعی چون عسل گون، عسل آویشن، عسل شتیزه و عسل چندگیاه را تولید و صادراتی مهم، به دیگر بازارهای داخلی و خارجی داشته باشد.