مصرف عسل، به دلیل وجود آنتی اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین ها، باعث کاهش چربی خون شده، به تدریج فشار خون را کاهش داده و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. عسل ایرانی، مشتریان فراوانی داشته و صادرات این ماده ی حیات بخش، به تمام نقاط جهان صورت می گیرد.
عسل مرغوب و با کیفیت که در سراسر ایران تولید می شود؛ حاوی بسیاری از مواد مورد نیاز بدن از جمله ویتامین ها، املاح معدنی و مواد آل مانند آنتی بیوتیک ها می باشد.
ماده ی آنتی اکسیدان موجود در این محصول، از انباشته شدن چربی در اطراف ماهیچه های قلب و همچنین داخل رگ های خونی و تنگ شدن آنها جلوگیری می کند و چربی و فشار خون را پایین می آورد.
عامل اصلی بروز سکته های قلبی، افزایش کلسترول خون و گرفتگی رگ های خونی می باشد. مصرف مداوم و مستمر عسل از افزایش کلسترول خون، جلوگیری نموده و خطر بروز سکته ی قلبی را از بین می برد. همچنین باعث تقویت عضلات قلب و بهبود کیفیت عملکرد آن می گردد.
وجود خواص فراوان دارویی در عسل که برای حفظ سلامت بدن، بسیار مفید می باشد؛ باعث شده که از عسل به عنوان طلای طبیعی، یاد شده و در پزشکی و داروسازی، مصارف فراوانی برای این محصول، وجود داشته باشد.