عسل مرغوب و ارگانیک چه عسلی می باشد؟ انواع عسل تولید شده در استان لرستان
کدام است؟ آیا صادرات بهترین نوع عسل در این استان امکان پذیر گردیده است؟
با توجه به اینکه کشور ایران یکی از مناطق مستعد در زمینه رشد و پرورش گیاهان گوناگون دارویی می باشد و در دنیا جایگاه مناسبی را داشته است، در زمینه تولید عسلی طبیعی و یا ارگانیک نیز یکی از پایگاه های مهم در این صنعت نام گرفته است. اما کدام استان در کشور ایران حائز رتبه بالاتری در تولید عسل می باشد؟
طبق آمار و گزارشاتی که منتشر گردیده، استان لرستان با توجه به دارا بودن طبیعتی عالی برای تولید عسلی مرغوب در کشور و تولید بیش از 1500 تن عسل در سال، دارای رتبه نخست در زمینه ی تولید عسلی مرغوب در کشور لقب گرفته است. در منطقه لرستان انواع عسل های گون، گزانگبین، شتیزه، سقز کوهی و آویشن کوهی موجود بوده است و با قیمت هایی گوناگون نیز در مراکز فروش معتبر به فروش می رسد.
عسلی مرغوب و ارگانیک بوده که انسان بتواند با حس بویایی و چشایی خود به طعم خوش گیاهان پی ببرد و عمدتا عسلی مرغوب بوده که به اصطلاح رنگی کهربایی داشته و کش بیاید. لازم به ذکر است رنگ عسل نمی تواند ملاک خوبی برای شناسایی عسلی اصل از تقلبی باشد چرا که ممکن است رنگ آن به سبب شرایط محیطی تولید و نگهداری متفاوت باشد.
عسل خواص درمانی و تغذیه ای بسیاری برای انواع سنین افراد دارد و می تواند در درمان بیماری های گوارشی، قلبی، کلیوی بسیار زیاد موثر باشد. امروزه شرایط ویژه ای برای صادرات بهترین نوع این محصول به تمامی بازارهای سراسر کشور با قیمتی مناسب ایجاد گردیده و مشتریان می توانند از طریق راه های ارتباطی داده شده با کارشناسان در این حوزه در ارتباط باشند و در جریان این امر قرار بگیرند.